Persgroep neemt marketingbedrijf Synpact over

Persgroep neemt marketingbedrijf Synpact over
  • Media
  • 3 okt 2016 @ 15:49
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerkoopZakelijkMarketingDagbladuitgevers

Persgroep Nederland heeft een opmerkelijke overname gedaan: de uitgever is nu eigenaar van Synpact, een grote speler in ondernemersmarketing. De diensten en activiteiten van Synpact sluiten naadloos aan op het B2B-portfolio van de Persgroep en haar eigen multimediale platform De Ondernemer. Het marketingbedrijf is onder meer eigenaar van de 'Week van de Ondernemer'. Gezamenlijk bereiken de twee partijen ruim 800.000 ondernemers.

De ambitie is om als combinatie het meest complete zakelijke platform te bouwen. Zo krijgen ondernemers een wereld aan mogelijkheden tot hun beschikking met de beste en meest relevante zakelijke activiteiten, diensten, netwerk en inspiratie.

Synpact is al twintig jaar actief en bestaat uit een team van 40 medewerkers. De jaaromzet bedraagt circa 8 miljoen euro. Synpact doet continu onderzoek onder ondernemers, ontwikkelt (digitale) campagnes voor zijn opdrachtgevers en organiseert toonaangevende ondernemersevents. De doelgroep, die met maatwerkcampagnes en events wordt bediend, gaat van ZZP tot MKB en van startup tot familiebedrijf. Ook is het bedrijf initiatiefnemer van het ‘Nationaal Ondernemers Onderzoek’ en de MKB-Monitor. Het bekendste format uit de koker van Synpact is de ‘Week van de Ondernemer’. Sinds 1997 werden in verschillende regio’s 128 edities georganiseerd, waar ruim 250.000 ondernemers aan deelnamen.

'B2B-markt heeft veel potentie voor Persgroep'

Erik Roddenhof, CCO van de Persgroep Nederland (en binnenkort de nieuwe CEO): 'Het bereiken en beraken van ondernemers is een specialisme dat weinig spelers in de markt zo goed beheersen als Synpact. Wij kennen elkaar al langer, werken sinds een jaar intensief samen en zijn zeer trots om de expertise en ondernemerschap van Synpact in huis te halen. Onze overtuiging is dat de B2B-markt enorm veel potentie heeft, die wij samen nog beter kunnen benutten.'

Remko Wouters, mede-eigenaar en oprichter van Synpact: 'Jarenlang hebben wij zelf het bedrijf uitgebouwd tot wat het nu is. Daar zijn we trots op. De impact en de journalistiek van de nieuwsmerken en De Ondernemer gaan ons nu helpen om een grote sprong voorwaarts te maken, vooral op digitaal vlak. Onze gezamenlijke ambitie om een ‘Wereld van de Ondernemer’ te creëren is voor ons de grote drijfveer voor onze samenwerking. Dit nieuws komt op een logisch moment en wij zien er enorm naar uit om onze dromen te realiseren.'

Remko Wouters (links) en Persgroep-CEO Frits Campagne tekenen voor de overname. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken