Talpa verkoopt SLAM! en 100% NL aan RadioCorp
- Media
- 3 okt 2016 @ 11:38
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MuziekZakelijkRadio
- 3 okt 2016 @ 11:38
- Jeroen Mirck
Talpa Holding heeft de vandaag afgeronde radio-fusie tussen 538Groep en Sky Radio Group aangegrepen om ook twee radiostations te verkopen: SLAM! en 100% NL zijn vanaf nu onderdeel van RadioCorp en vormen een nieuwe onafhankelijke mediagroep actief in radio, print, tv, events en digital. Als 'wisselgeld' mag RadioCorp-dochter OMS de reclame-sales gaan doen voor de radiozenders waar Talpa wél mee doorgaat.
Deze maandag vindt een enorme radio-shuffle plaats. Niet alleen gaat 538 en Sky Radio samen verder, maar ook worden SLAM! en 100% NL afgestoten. Hiermee is de in mei bekendgemaakte herstructurering van de radiobelangen tussen RadioCorp en Talpa Holding volgens beide partijen 'succesvol afgerond'.
Grootaandeelhouder Karl Habsburg van RadioCorp: 'Ik ben er trots op dat de in mei door ons aangekondigde herstructurering succesvol is afgerond. Zowel 100% NL als SLAM! zijn energieke en succesvolle radiostations die de komende jaren op alle multimediale platformen aanwezig zullen zijn en verder zullen gaan groeien.'
Het management van de nieuwe radiogroep blijft in handen van de huidige directie bestaande uit Herbert Visser en Carlo de Boer.
'Nieuwe fase zonder Talpa'
'Met deze nieuwe fase van ons bedrijf is tevens de aandeelhoudersstructuur gewijzigd waarbij Talpa geen aandeelhouder meer zal zijn van ons bedrijf', zegt Habsburg. 'De aandelen zijn vanaf heden in handen van Carlo de Boer (20%), Herbert Visser (20%) en mijzelf (60%).'
100% NL is met bijna 1,5 miljoen verschillende luisteraars per week al tien jaar het station voor 'De Muziek van Nederland'. SLAM! is met circa 1 miljoen verschillende luisteraars per week het dancestation van Nederland.
RadioCorp is verder (mede)eigenaar van het 100% NL Magazine, de tv-stations 100% NL TV en SLAM! TV, en het saleshuis One Media Sales. OMS is met TMG en Talpa overeengekomen dat het de reclameverkoop verzorgt voor alle zenders die bij de fusie betrokken zijn.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing