Trump start dagelijkse talkshow op Facebook
- Media
- 26 okt 2016 @ 10:48
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaPolitiekBranded contentTelevisie
- 26 okt 2016 @ 10:48
- Redactie Media
Zijn winstkansen slinken, maar Donald Trump zet nog één keer alles op alles: de Republikeinse presidentskandidaat is gestart met het uitzenden van een dagelijkse politieke talkshow op Facebook. Naar verluidt start de miljardair een eigen tv-kanaal als hij de verkiezingen verliest.
De Trump-talkshow is opgezet als een tv-journaal, waarin de plannen van de kandidaat worden opgehemeld. Campagne-personeel van Trump jubelt erop los over het eigen programma, terwijl negatieve kanten van de Clinton-campagne worden uitvergroot. Net als in de campagnespotjes, maar ditmaal vermomd als redactionele content.
De programma's duren een half uur en worden uitgezonden voorafgaand aan livestreams van bijeenkomsten waar Trump spreekt. Het programma moet dienen als antwoord op de ‘mainstream media’, die volgens Trump erg pro-Clinton zijn. Zo sprak onder meer de New York Times zich expliciet uit voor Hillary Clinton als nieuwe president.
Donald Trump is al actief in de entertainment-industrie, maar een eigen tv-kanaal had hij nog niet. Gezien de peilingen en de geruchten dat hij daar bij verlies van de verkiezingen serieus werk van maakt, is dat slechts een kwestie van tijd.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing