Winst Talpa Media daalt door extra bonussen
- Media
- 19 okt 2016 @ 16:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaTelevisieproductieVerkoopZakelijk
- 19 okt 2016 @ 16:11
- Redactie Media
De verkoop van Talpa Media door John de Mol aan het Britse tv-productiebedrijf ITV leidde in 2015 tot een aanzienlijke verhoging van bonussen met bijna 10 miljoen euro. De uitkering van deze miljoenen drukte het nettoresultaat van de tv-producent, bekend vanwege programma's als The Voice en Dance Dance Dance.
Dit meldt Het Financieele Dagblad op basis van het deze maand gedeponeerde jaarverslag van Talpa Media over 2015. Het bedrijf keerde vorig jaar in totaal 11,2 miljoen euro aan bonussen uit, terwijl dat een jaar eerder slechts 1,7 miljoen euro was. Bij deze uitgaven in 2015 is een personeelsbonus meegenomen die samenhing met de verkoop van de onderneming aan ITV. Nader commentaar geeft Talpa niet.
Naast de hogere bonussen was Talpa ook een aanzienlijk groter bedrag kwijt aan salarissen. Dit kwam vooral door de uitbreiding van het aantal personeelsleden tot 687, ruim tweehonderd meer dan in 2014. Per saldo verdubbelden de personeelslasten in 2015 tot 50 miljoen euro. Ook was er een toename van de kosten voor externe inhuur en outsourcing.
Met name door de hogere personeelskosten beleefde de nettowinst van de tv-producent vorig jaar een terugval van bijna een kwart tot 47,4 miljoen euro. De omzet ontwikkelde zich wel positief: die steeg door de toegenomen werkzaamheden met 18% tot 255 miljoen euro.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing