ANP verlengt contract met alle regionale omroepen
- Media
- 22 nov 2016 @ 09:46
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RadioTelevisieJournalistiekNieuwsmedia
- 22 nov 2016 @ 09:46
- Redactie Media
Alle dertien publieke regionale omroepen, verzameld in ROOS, verbinden zich opnieuw aan het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP). Beide partijen zijn al jarenlang vaste partners en vervolgen de samenwerking. Het ANP, recent nog negatief in het nieuws vanwege interne strubbelingen, laat weten blij te zijn met deze verlengde samenwerking.
'Deze overeenkomst met ROOS geeft vertrouwen en is gebaseerd op een gezond partnerschap', aldus Guido van Nispen, CEO van het ANP. 'Het ANP kan zich zo volledig blijven richten op handhaving en verbetering van de service voor alle mediabedrijven.'
ANP-hoofdredacteur Marcel van Lingen benadrukt dat deze verlengde verbintenis bijzonder is. 'De regionale omroepen moeten bezuinigen. Het is mooi als er dan toch een stevige overeenkomst ligt.'
'Scherpe prijs door collectiviteit'
Marcel Oude Wesselink, directeur/hoofdredacteur van RTV Oost en voorzitter van de vergadering van hoofdredacteuren ROOS: 'De ervaringen met het ANP zijn goed, door de collectiviteit is de prijs scherp. De keuzemogelijkheden binnen het aangeboden ANP-pakket maken service op maat mogelijk. Voor beide partijen is het een mooie deal.'
Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) bestaat sinds 1934 en levert jaarlijks honderdduizenden nieuwsberichten, foto's, radiobulletins en video's. Nederlandse media hebben langjarige relaties met het ANP. Daarnaast werkt het ANP nauw samen met de grote internationale nieuwsagentschappen. Een snel groeiend aantal bedrijven, organisaties en overheidsdiensten zet het ANP in voor mediadistributie, mediamonitoring, strategische analyses, content-creatie en andere services.
Lees ook: ANP ontkent aanstaand vertrek topman
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing