Bart Snelting (538Groep): 'Durf relevante content te maken die past bij je merkwaarden'
- 12 nov 2016 @ 11:20
- Bas Vlugt
Bart Snelting is hoofdredacteur video bij 538Groep. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2017. Wij spreken hem.
Dag Bart, kun je 538Groep introduceren?
Sinds 1 oktober vormen de radiozenders Radio 538, Sky Radio, Radio Veronica en Radio 10 samen één radio- en muziek entertainmentbedrijf. Samen met meer dan 150 collega’s werken we aan het succes van onze muziekmerken. We bewegen steeds meer naar een radio- en muziekentertainment bedrijf waar ook videocontent een belangrijke rol speelt. Dit is precies de reden dat ik afgelopen jaar ben begonnen als hoofdredacteur video, bij de radio!
Wat kan 538Groep dat andere bedrijven niet kunnen?
538 is een multimedia specialist. Wij hebben in ons portfolio het nummer 1 radiostation, maar bieden ook TV, web, social en events. 538 brengt grote personalities dicht bij haar doelgroep. Onze jocks presenteren programma’s op TV538, we maken (branded) videocontent met BN’ers voor ons YouTube-kanaal en presenteren populaire artiesten op 538 events.
Uniek is ook dat de grootste internationale DJ’s verbonden zijn aan 538. Zo stonden Martin Garrix, Afrojack, Armin van Buuren en Hardwell tijdens ADE in het 538DJ Hotel te draaien voor een exclusieve groep 538-luisteraars. Op deze manier brengen we het merk 538, grote sterren en dus ook adverteerders dicht bij onze luisteraars.
Waaruit bestaat jouw werk bij 538Groep?
Als hoofdredacteur video ben ik verantwoordelijk voor de videostrategie en productie van (branded) videocontent. In mijn functie stuur ik een creatief team aan van redacteuren, producers, camjo’s en editors. Met dit team ontwikkelen we prikkelende muziek- en entertainmentformats die te zien zijn op YouTube, web, TV538 en visual radio. Al deze creatieve disciplines onder één dak geeft een ontzettend krachtveld en stelt ons in staat complete videoproducties te realiseren. We maken televisieprogramma’s, registreren events live op tv, uploaden wekelijks unieke videocontent op YouTube en maken 24/7 visual radio. Deze kracht wil ik het komende jaar gebruiken om nog meer toffe en verrassende videoproducties neer te zetten.
Je werkt pas sinds september dit jaar bij 538Groep (en nu al voorgedragen!). Je komt van RTL, waarom heb je de overstap naar 538Groep gemaakt?
Bij RTL heb ik als creative director gewerkt aan de lancering en bouw van het YouTube-kanaal Concentrate. Samen met zes grote YouTubers en een super team is het gelukt om binnen een jaar meer dan 120.000 abonnees aan het kanaal te binden. We hebben naast originele content ook succesvolle branded content series geproduceerd met merken als AXE, Lenovo en GOGO reizen. Voor mij was duidelijk dat het kanaal stevig genoeg in haar schoenen stond om over te dragen aan een opvolger. Toen 538 mij benaderde om hun videocontent naar een hoger niveau te tillen, begon het het te kriebelen en besloot ik de overstap te maken.
Hoe kijk jij vanuit het perspectief van hoofdredacteur video naar adverteerders? Wat moeten adverteerders doen? En wat moeten zij laten?
Laat strikte guidelines los en durf relevante content te maken die past bij je merkwaarden. Als je hierop de juiste formats ontwikkelt, vergroot je de kans op succesvolle branded videocontent.
Wat zijn jouw ambities?
De afgelopen jaren heb ik ervaren en bewezen te slagen in het opzetten van nieuwe videostrategieën voor mediamerken. In de toekomst wil ik mij hier dan ook verder in blijven ontwikkelen. Ik vind het belangrijk om het team en mezelf te blijven uitdagen en ik ben altijd op zoek naar nieuwe ideeën. Zolang mijn baan meer energie oplevert dan kost ben ik op de juiste weg.
Wat is het laatste nieuws?
Binnenkort verwelkomen we Radio Veronica en Sky Radio in het pand en vormen we samen met 538 en Radio 10 het grootste radio- en muziekentertainment bedrijf van Nederland. Een powerhouse op het gebied van radio en muziek met veel aandacht voor videocontent.
Een overzicht van alle genomineerden voor MediaBelofte 2017 staat hier
-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing