Eva Rozenbeek (Exterion Media): 'Door digitalisering zijn mogelijkheden oneindig'

Eva Rozenbeek (Exterion Media): 'Door digitalisering zijn mogelijkheden oneindig'
  • Media
  • 26 nov 2016 @ 15:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OutdoorAwardsInterview

Eva Rozenbeek is national accountmanager bij Exterion Media. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2017. MarketingTribune spreekt haar.

Dag Eva, kun je Exterion Media introduceren?

Exterion Media bestaat uit een club enthousiaste en slimme mensen die als team het buitenreclame hart van iedereen in de media sneller willen laten kloppen. Met een landelijk netwerk van (digitale)abri's op straat, NS stations en winkelcentra bereiken wij jong en oud buitenshuis. Exterion Media heeft haar netwerk afgelopen jaar nog verder uitgebreid. Zo hebben wij onder andere 584 digitale schermen aan ons portfolio toegevoegd. Dit is pas het begin van onze digitaliseringsslag...  

Waaruit bestaat jouw werk bij Exterion Media?

Als National Accountmanager binnen het Agency Team sta je de hele dag in contact met mediabureaus om van A tot Z een campagne in goede banen te leiden. Lange termijn samenwerkingen staan hierin centraal, waardoor het erg belangrijk is om op alle fronten te blijven meedenken. Exterion Media geeft medewerkers de vrijheid om te ondernemen. Op deze manier ontstaan er wekelijks toffe ideeën die wij individueel of met elkaar uitvoeren. Naast interne initiatieven, zoeken wij de samenwerking op met onafhankelijke onderzoekbureaus om de kracht van outdoor te bewijzen en het effect inzichtelijk te maken. Een campagne begint dus bij een eerlijk onderbouwd advies en eindigt met een inhoudelijke effectmeting om met elkaar nog slimmer te worden. En eerlijk is eerlijk lunchen, sporten, borrelen en feesten met relaties horen daar ook bij! 

Ik begrijp dat je de gewoonte hebt om in je eigen tijd speciale websites te bouwen om prospects voor buitenreclame te winnen. Vertel!

Tja.. dat is het resultaat van enthousiasme in combinatie met hardnekkigheid. Als ik ergens in geloof, dan wil ik dat op alle mogelijke manieren overbrengen. Een website is vervolgens het middel waarop ik alle relevante kennis en creatieve ideeën voor een adverteerder kwijt kan. Daarnaast vind ik het ook erg leuk om te doen! 

Hoe kijk jij vanuit het perspectief van Exterion Media naar adverteerders? Wat moeten adverteerders doen? 

Door het snel veranderende medialandschap merk ik dat adverteerders een beetje zoekende zijn naar een nieuwe 'Holy Grail'. Enerzijds worden we allemaal dagelijks uitgedaagd om met innovatieve ideeën te komen waarin 'impact' de hoofdrol speelt. Anderzijds moet elk plan onderbouwd zijn met de juiste dosis data. Door deze combinatie van verwachtingen wordt een optimale samenwerking tussen adverteerders, exploitanten, reclamebureaus en mediabureaus nog belangrijker. Adverteerders moeten vooral door gaan met lef tonen. Het lijkt mij niet makkelijk om in dit tijdperk marketeer te zijn. Des te meer respect voor de marketeers die het roer durven om te gooien.

Wat zijn jouw ambities?

Salesmanager, Business developer, MD of misschien toch een eigen bedrijf. Ambitie en ongeduldigheid gaan niet zo goed samen, dus ik probeer mezelf nog niet te veel in één richting te duwen.

Wat is het laatste nieuws?

Buitenreclame zit ontzettend in de lift. Door de digitalisering van abri’s zijn de mogelijkheden oneindig. Dit belooft heel veel voor de toekomst, dus houd deze ontwikkelingen aankomende periode goed in de gaten want we gaan als een trein!  

www.exterionmedia.nl


Een overzicht van alle genomineerden voor MediaBelofte 2017 staat hier

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken