Glamour-hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp stapt over naar concurrent Linda
- Media
- 2 nov 2016 @ 10:15
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- TijdschriftuitgeversJournalistiekPersonaliaTijdschriften
- 2 nov 2016 @ 10:15
- Redactie MarketingTribune
Grote transfer bij de vrouwenbladen: Sanne Groot Koerkamp stapt op als hoofdredacteur van Glamour (G+J Media) en gaat aan de slag als adjunct-hoofdredacteur bij marktleider Linda (Sanoma). Bovendien wordt ze hoofdredacteur van Linda Meiden. De overstap kan pas plaatsvinden op 1 maart 2017, dus is Phaedra Werkhoven (ex-Fabulous Mama) aangesteld als interim-adjunct van Linda. G+J Media heeft brandmanager Anke de Jong naar voren geschoven als nieuwe hoofdredacteur van Glamour.
'Om het team van Linda op deze posities te komen versterken, voelt als een ongelooflijke eer', zegt Sanne Groot Koerkamp. 'Linda is in mijn ogen het grootste mediamerk van dit moment. Het weet digital, print, mobile, televisie en fysieke events op een ongeëvenaarde manier met elkaar te verbinden. Ik kan niet wachten om mijn bijdrage te leveren aan het verder uitbouwen van dit heerlijke merk.'
Jildou van der Bijl, hoofdredacteur Linda en creatief directeur van Sanoma-dochter Mood for Magazines: 'Linda is inmiddels meer dan alleen een magazine met de bijbehorende specials, maar ook een nieuwssite, een online videokanaal, foundation, festival en een creatief bureau. Dat vraagt om uitbreiding van onze professionals. Ik ben enorm blij dat Sanne de overstap naar ons maakt. Zij heeft ontzettend veel ervaring en bovendien de afgelopen jaren Glamour weer helemaal op de kaart gezet.'
Sanne Groot Koerkamp (34, foto boven) begon haar carrière als onderzoeksjournalist bij Nieuwe Revu. Daarna volgden al snel verschillende hoofdredactie-functies bij onder meer Spunk, Green 2.0 en de modevakbladen Textilia, Schoenvisie en Bengels. Vanaf september 2014 is Sanne hoofdredacteur van Glamour.
Vanaf 1 november vervult Phaedra Werkhoven, tot voor kort hoofdredacteur van Fabulous Mama&Family (Mama Media), gedurende twee maanden de positie van adjunct-hoofdredacteur bij Linda op interim-basis.
Anke de Jong nieuwe hoofdredacteur van Glamour
G+J Media heeft Anke de Jong benoemd tot hoofdredacteur van Glamour. Ze was tot nu brandmanager van het modeblad. Samen met hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp heeft ze een belangrijk aandeel gehad in de modernisering van Glamour en de transformatie van tijdschrift tot een '360-graden multimediaal mode-, beauty- en lifestylebrand', aldus G+J Media. Groot Koerkamp vertrekt 'op eigen verzoek'.
Anke de Jong: 'Het is een droom die uitkomt om samen met het team van Glamour het merk nog verder uit te bouwen op alle mogelijke platformen, zowel in print als digitaal, met video en events. Het is de missie van Glamour om het onbereikbare bereikbaar te maken voor alle jonge vrouwen in Nederland, dat zal niemand de komende jaren kunnen ontgaan. Ik barst van de energie, heb super veel ideeën en kijk uit naar een fantastische toekomst voor Glamour.'
Sanne Groot Koerkamp: 'Ik heb een geweldige, inspirerende en gelukkige tijd gehad bij Glamour en G+J Media. We hebben met het team zó veel ideeën bedacht en ze ook daadwerkelijk mogen uitvoeren van de directie. Het was magisch om die dromen werkelijkheid te zien worden én te zien slagen. We hebben prijzen binnen gesleept en nachten doorgewerkt. We hebben Glamour met z'n allen opnieuw op de kaart gezet. En daar ben ik ongelooflijk trots op.'
Volgens Groot Koerkamp voelt nu als het juiste moment om een nieuwe uitdaging aan te gaan bij concurrent Linda. 'Anke de Jong is mijn gedroomde opvolger. We hebben zeer intensief samengewerkt afgelopen jaren en ik vertrouw Glamour dan ook volledig aan haar toe. Ze gaat het hoofdredacteurschap met haar tomeloze energie en creativiteit meer dan fantastisch doen. Ik wens haar dan ook erg veel succes.'
Anke de Jong, van brandmanager naar hoofdredacteur bij Glamour.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing