Jasper Oelers (Adfactor): 'Branded content en influencer marketing gaan een enorme stap zetten.'

Jasper Oelers (Adfactor): 'Branded content en influencer marketing gaan een enorme stap zetten.'
  • Media
  • 28 nov 2016 @ 15:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InterviewAwardsOnline

Jasper Oelers is sales manager bij Adfactor. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2017. MarketingTribune spreekt hem.

Dag Jasper, kun je Adfactor introduceren?

Wij zijn een digitale media exploitant met een netwerk aan online influencers, gevestigd in Den Haag. We verbinden het merk aan de juiste influencers en worden – naast campagnematig – ook ingezet voor het bedenken en realiseren van (content gedreven) digitale concepten en branded partnerships. Dit doen we samen met een team van 32 gedreven specialisten.  

Wat kan Adfactor dat andere bedrijven niet kunnen?

Al sinds onze oprichting, 11 jaar geleden, geloven wij in een contentgedreven aanpak in online advertising. Het zit in ons DNA. Tevens werken wij met een exclusief netwerk, wat ons de kans biedt om veel tijd investeren in de relatie met onze bloggers. We weten hun sterke punten en voorkeuren. Dat geeft ons nét dat extra voordeel tegenover exploitanten zonder eigen netwerk. Ook denk ik dat onze (Haagse) mentaliteit van ‘doe gewoon normaal’ en ‘afspraak is afspraak’ ons mede helpt om onderscheidend te zijn.   

Waaruit bestaat jouw werk bij Adfactor?

Ik ben verantwoordelijk voor de resultaten van onze drie agency salesteams, in een rol als meewerkend voorman. Mijn werk is heel divers. In een gemiddelde week heb ik een aantal korte updates en sparringsessies bij mediabureaus of bij adverteerders, denk ik mee over nieuwe digitale concepten, draag ik bij aan de sales en help ik mijn collega’s met het oplossen van / adviseren bij lastige situaties. 

Je bent sales manager en sinds kort verantwoordelijk voor een team van 15 mensen. Hoe is dat?

Het is ontzettend leuk en leerzaam om je collega’s te kunnen helpen. Ik voel mij gewaardeerd in deze rol. Gelukkig heb ik geen behoefte om aan de zijkant te staan schreeuwen, met een takenlijst in mijn hand, over wat er moet gebeuren. Mijn taak is om ervoor te zorgen dat mijn teamgenoten in een fijne, vertrouwde werkomgeving kunnen functioneren en zich geholpen voelen als dat nodig is. Als mijn collega’s iedere dag met plezier en drive naar het kantoor komen, dan doe ik mijn werk goed.

Je bent betrokken bij het opzetten van Adfactor België. Vertel alles!

Er is een toenemende vraag vanuit merken om ook de Vlaamse doelgroep te bereiken via digitale content samenwerkingen. In België beginnen de blogs qua grootte en kwaliteit van de content steeds interessanter te worden voor adverteerders. Ik zie al een tijdje kansen met Vlaamse bloggers. Gelukkig ziet ons management team ook die mogelijkheden en hebben ze mij de kans geboden om hier concreet mee aan de slag te gaan. We zijn er nu een aantal maanden mee bezig en beschikken over een netwerk aan circa 60 opkomende Belgische bloggers. Gelukkig ben ik zelf geboren en opgegroeid aan de Belgische grens, waardoor het voor mij net zo natuurlijk voelt als samenwerken met Nederlandse bloggers en mediabureaus.

Wat zijn jouw ambities?

Mijn roots liggen in digital. Op mijn 15e was ik al bezig met mijn eigen bescheiden webhosting bedrijfje. Er liggen nog veel uitdagingen te wachten met Adfactor en in digital marketing, waar ik jaren mee vooruit kan. Daar wil ik samen met ons uitstekende team naar toe werken. Uiteindelijk wil ik zelf een onderscheidende rol kunnen spelen in het bepalen van de digitale strategie van merken. Wat mij betreft is dat een rol die wij met Adfactor prima kunnen invullen.  

Wat is het laatste nieuws?

Ik heb geen baanbrekend nieuws maar zou graag alvast kort vooruit willen blikken op volgend jaar. Ik verwacht dat 2017 een jaar wordt waarbij branded content en influencer marketing een enorme stap gaat zetten. Denk hierbij aan meer onderbouwing door onderzoek (zoals mediabureau Stroom laatst heeft uitgevoerd voor CêlaVíta) en partnerships tussen merken en influencers op een schaal die we nog niet eerder hebben gezien. Ik kijk er naar uit! 

www.adfactor.nl


Een overzicht van alle genomineerden voor MediaBelofte 2017 staat hier

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken