New Skool Media neemt weekblad Elsevier over
- Media
- 25 nov 2016 @ 12:30
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TijdschriftuitgeversTijdschriften
- 25 nov 2016 @ 12:30
- Redactie Media
New Skool Media heeft definitieve overeenstemming bereikt met Reed Business Information over de overname van de uitgeefactiviteiten van weekblad Elsevier en BeleggersBelangen.
Voor New Skool Media past deze overname in haar streven een sterk consumentenportfolio op te bouwen rondom diverse mediumtypen. Met deze aankoop ontstaat een sterk mediahuis met 26 consumententitels, 250 werknemers en een gecombineerde omzet van €65 miljoen.
Cor Jan Willig, managing partner New Skool Media: 'De overname is een lang en intensief traject geweest. Wij zijn dan ook erg tevreden dat het uiteindelijk gelukt is. Tevens zijn wij ervan overtuigd dat de titels multimediaal kunnen groeien en dat we nieuwe mogelijkheden en kansen kunnen creëren voor een goede toekomst.'
Rob Koghee, managing partner New Skool Media: 'Hulde voor de redactie, dat zij tot het einde de belangen van weekblad Elsevier optimaal hebben verdedigd. We krijgen er een mooie, gemotiveerde club mensen bij. Deze overname is echt een enorme stap voorwaarts voor New Skool Media.'
Onder de overname vallen de volgende uitgeefactiviteiten: Elsevier Weekblad, Elsevier Weekblad Online, Elsevier Juist, Elsevier Weekblad Stijl, Elsevier Weekblad Events, Elsevier Weekblad Specials, Elsevier Weekblad Boeken, BeleggersBelangen, BeleggersBelangen.nl, Beurs.nl, Grip op je vermogen, Voormorgen.nu en Lead Solutions.
De uitgeefactiviteiten worden ondergebracht in een nieuwe entiteit genaamd ONE Business, waarin New Skool Media een meerderheidsbelang en Reed Business Information een minderheidsbelang heeft.
Erwin van Luit, nu managing director bij Reed Business Information en verantwoordelijk voor de uitgeefactiviteiten van het Elsevier cluster wordt directeur van ONE Business: 'Ik ben heel blij dat de overname een feit is. De samenwerking met New Skool Media zal absoluut gaan zorgdragen voor een positieve impuls en verdere multimediale ontwikkeling.'
New Skool Media werd in 2014 opgericht vanuit een buy-out van 19 titels van Sanoma Media door Rob Koghee en Cor Jan Willig en is sinds 1 september 2014 operationeel. New Skool Media is één van de grootste multimediale uitgeverijen van Nederland.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing