Persgroep lanceert campagne 'Week van de Krant'

Persgroep lanceert campagne 'Week van de Krant'
  • Media
  • 9 nov 2016 @ 12:19
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • DagbladuitgeversJournalistiekDagbladenCampagnes

De Persgroep Nederland introduceert een branchecampagne over alle titels heen om de krantenbranche op de kaart te zetten. De campagne 'De week van de krant' moet duidelijk maken dat er anno 2016 altijd een vorm van de krant is die in je leven past.

'De krant is altijd en overal beschikbaar, zowel op papier, tablet en smartphone. Of je 'm nu alleen in het weekend wilt, of gewoon de hele week. Het kan allemaal!' Tijdens ‘De week van de krant’ kunnen liefhebbers van kwaliteitsnieuws kiezen uit maar liefst elf kranten en deze tot 8 weken gratis proberen in een abonnementsvorm die het beste bij hen past.

Florianne Harmsen, marketingmanager van De Persgroep: 'Dit is de eerste Persgroep-brede campagne waarbij we de krachten bundelen van al onze mooie merken. Samen brengen we de veelzijdigheid van de abonnementsvormen qua device en looptijd onder de aandacht met een opvallend en leuk concept.'

In de campagne zien we verschillende situaties waarin een man in de meest onmogelijke posities een krant leest. Met één been in zijn nek in de kroeg. In staande spagaat bij de bushalte. En met zijn hoofd tussen z'n benen in het park. De boodschap bij deze merkwaardige poses luidt: 'Hoe u de krant ook leest, er is altijd een vorm die precies bij u past.' De beelden zijn geschoten en bewerkt door top-fotograaf Jaap Vliegenthart. De campagne zal vanaf 9 november te zien en te horen zijn op: TV, print, DM, outdoor, online en radio.

Het verantwoordelijke bureau is Kokoro Amsterdam, een onafhankelijk reclamebureau dat gelooft dat consumenten kiezen met het hart. Kokoro betekent 'hart, hoofd én geest' in het Japans. Kokoro verbindt harten van merken met de harten van mensen.

Credits

Opdrachtgever: Persgroep Nederland
CEO: Erik Roddenhof
Marketing manager: Florianne Harmsen
Marketing manager: Esther Nanninga

Verantwoordelijk bij bureau
Bureau: KOKORO Amsterdam
Strategie: Rik Heijmen
Creatie: Merlijn Van Vliet, Wouter Vanhaeren
CSD: Frieda Ulsamer de Waard
Projectmanager: Valery Story

Productie
Fotografie: Jaap Vliegenthart
Animatie: Onesize
DTP en opmaak: De Persgroep
Muziekcompositie: SMP Martijn Schimmer
Audioproductie: Loudness Jaap Wajer
Voiceover: Beer ten Kate



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken