Persgroep lanceert campagne 'Week van de Krant'
- Media
- 9 nov 2016 @ 12:19
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DagbladuitgeversJournalistiekDagbladenCampagnes
- 9 nov 2016 @ 12:19
- Redactie Media
De Persgroep Nederland introduceert een branchecampagne over alle titels heen om de krantenbranche op de kaart te zetten. De campagne 'De week van de krant' moet duidelijk maken dat er anno 2016 altijd een vorm van de krant is die in je leven past.
'De krant is altijd en overal beschikbaar, zowel op papier, tablet en smartphone. Of je 'm nu alleen in het weekend wilt, of gewoon de hele week. Het kan allemaal!' Tijdens ‘De week van de krant’ kunnen liefhebbers van kwaliteitsnieuws kiezen uit maar liefst elf kranten en deze tot 8 weken gratis proberen in een abonnementsvorm die het beste bij hen past.
Florianne Harmsen, marketingmanager van De Persgroep: 'Dit is de eerste Persgroep-brede campagne waarbij we de krachten bundelen van al onze mooie merken. Samen brengen we de veelzijdigheid van de abonnementsvormen qua device en looptijd onder de aandacht met een opvallend en leuk concept.'
In de campagne zien we verschillende situaties waarin een man in de meest onmogelijke posities een krant leest. Met één been in zijn nek in de kroeg. In staande spagaat bij de bushalte. En met zijn hoofd tussen z'n benen in het park. De boodschap bij deze merkwaardige poses luidt: 'Hoe u de krant ook leest, er is altijd een vorm die precies bij u past.' De beelden zijn geschoten en bewerkt door top-fotograaf Jaap Vliegenthart. De campagne zal vanaf 9 november te zien en te horen zijn op: TV, print, DM, outdoor, online en radio.
Het verantwoordelijke bureau is Kokoro Amsterdam, een onafhankelijk reclamebureau dat gelooft dat consumenten kiezen met het hart. Kokoro betekent 'hart, hoofd én geest' in het Japans. Kokoro verbindt harten van merken met de harten van mensen.
Credits
Opdrachtgever: Persgroep Nederland
CEO: Erik Roddenhof
Marketing manager: Florianne Harmsen
Marketing manager: Esther Nanninga
Verantwoordelijk bij bureau
Bureau: KOKORO Amsterdam
Strategie: Rik Heijmen
Creatie: Merlijn Van Vliet, Wouter Vanhaeren
CSD: Frieda Ulsamer de Waard
Projectmanager: Valery Story
Productie
Fotografie: Jaap Vliegenthart
Animatie: Onesize
DTP en opmaak: De Persgroep
Muziekcompositie: SMP Martijn Schimmer
Audioproductie: Loudness Jaap Wajer
Voiceover: Beer ten Kate
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- krant
- branchebreed
- week van de krant
- campagne
- digitaal
- tablet
- Persgroep
- dagbladen
- Kokoro
- uitgever
- lezen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing