Rudy Asibey (Kult&Ace): 'Verbindende factor tussen merken en artiesten, kunstenaars en influencers'

Rudy Asibey (Kult&Ace): 'Verbindende factor tussen merken en artiesten, kunstenaars en influencers'
  • Media
  • 19 nov 2016 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InterviewAwardsPR

Rudy Asibey is project manager bij Kult&Ace. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2017. Wij spreken haar.

Dag Rudy, kun je Kult&Ace introduceren?

Kult&Ace is een millennial consultancy, we adviseren zowel jonge als gevestigde bedrijven over hoe ze een relatie kunnen opbouwen met een jonge, stedelijke doelgroep (18-35 jaar). De activiteiten die uit ons advies voortvloeien, voeren we vervolgens zelf uit of laten we uitvoeren door een van onze vaste partners.

Wat kan Kult&Ace dat andere bedrijven niet kunnen?

We zijn gespecialiseerd in millennials. Wij adviseren niet alleen op deze doelgroep, we ZIJN deze doelgroep. We weten wat er speelt in grootstedelijke gebieden: van events tot up and coming merken en/of creatieven, we doen zelf onderzoek en voorspellen trends. Iedereen bij Kult&Ace heeft een breed netwerk in een andere jongeren(sub)cultuur, maar samen hebben we ook meer dan 30 jaar ervaring in marketing, PR en communicatie. Dat maakt Kult&Ace sterk en anders dan andere agencies en adviesbureaus.

Waaruit bestaat jouw werk bij Kult&Ace?

Elke dag is natuurlijk anders, maar het grootste gedeelte van de tijd adviseer ik organisaties. Ik ondersteun ze bij het vinden van de juiste influencers bij het juiste product, ik zet PR en promo trajecten op en ik organiseer launch en PR events, maar ik schrijf ook persberichten, stuur ze uit en ik heb nauw contact met mijn persrelaties. 

Je werkt nu een half jaar voor Kult&Ace, eerder werkte je voor VICE Media en Top Notch. Waarom heb je de overstap gemaakt?

Ontwikkeling is voor mij erg belangrijk, daarna is passie erg belangrijk voor mij. Bij elke stap die ik maak, denk ik aan deze twee elementen. Ik zag deze overstap als een volgende stap in mijn carrière. Bij VICE heb ik geleerd om te werken voor andere merken. Als een soort kameleon ga je dan te werk en verdiep je je in de normen en waarden van een merk. Ik leerde daar hoe je slim branded content kunt uitzetten bij de media. Bij Top Notch heb ik geleerd hoe het is om te werken voor artiesten en hoe zet je ze succesvol in de markt. Dit waren twee passies van mij die ik graag wilde combineren en dit kan bij Kult&Ace. Vandaar deze overstap.

Hoe kijk jij naar de toekomst van PR?

Een paar jaar geleden maakten merken geen budgetten vrij voor PR trajecten. Je ziet dat dit de laatste jaren is veranderd en dat bedrijven de voordelen van PR, vooral strategisch PR en influential marketing, inzien. Ik zie in de toekomst een nog grotere rol voor PR en hoe je het effectief inzet om een directe gevolg te zien op je sales. Samenwerkingen met artiesten gaan hier een belangrijke rol in spelen. Een goed voorbeeld is de samenwerking van PUMA met Rihanna en Kylie Jenner. Een goed lokaal voorbeeld is de samenwerking tussen Daily Paper en Yellow Claw.

Wat zijn jouw ambities?

In de toekomst wil ik de verbindende factor zijn tussen merken en artiesten, kunstenaars en influencers. Een merk wil vaak met de grootste artiest van dat moment werken, maar als de artiest geen feeling heeft met het merk dan werkt het gewoon niet. Dan heb je een toffe artiest aan de haak geslagen, maar wat doe je daarmee? Dus het koppelen van influencers aan het juiste merk, vervolgens een creatief concept bedenken en een team hebben die dit dan uitwerkt. Dat lijkt mij fantastisch! Ik doe dit al voor kleine campagnes, maar ik zou dit op grote schaal willen doen en samenwerkingen zoals die met Solange en Puma willen opzetten en uitvoeren. 

www.kultandace.com

Een overzicht van alle genomineerden voor MediaBelofte 2017 staat hier

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken