Bas de Vos verruilt SKO voor GfK

Bas de Vos verruilt SKO voor GfK
  • Media
  • 7 dec 2016 @ 11:35
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaPersonaliaOnderzoekBereik

Directeur Bas de Vos van Stichting Kijkonderzoek (SKO) is binnen GfK benoemd tot Global Product Lead Media Measurement. Hij wordt hiermee in Nederland verantwoordelijk voor alle media- en entertainment-klanten en zal vanuit mondiaal perspectief de strategie inzake mediaonderzoek verder ontwikkelen. De Vos start 13 februari bij GfK en laat SKO na tien jaar achter zich. Ook zijn functie als interim directeur van het Nederlands Online BereiksOnderzoek (NOBO) legt hij neer.

De Vos zal vanuit de 'matrixorganisatie' van GfK Nederland op lokaal niveau werkzaam zijn naast Liesbeth Nekkers, Product Head Media Measurement. Vanuit zijn global functie zal hij zich concentreren op nieuw innovatief aanbod binnen de wereldwijde media-productportfolio. 

De Vos stond aan de wieg van alle innovatieve projecten die de afgelopen jaren binnen SKO tot stand zijn gekomen. 'Zijn brede media-ervaring en zijn verdienste bij SKO en NOBO vormen een sterke troef en hij is een enorme aanwinst voor ons lokale en internationale team. We kijken er naar uit om samen met Bas de toekomst van de media-onderzoeken vorm te geven', aldus Stefan Heremans, Global Product Head Media Measurement Currencies bij GfK. 

De Vos: 'Ik heb de afgelopen 10 jaar met een fantastisch team voor onze opdrachtgevers geweldige projecten mogen opzetten. Een groep opdrachtgevers die durf heeft en op tijd inzag dat SKO de online toekomst vorm moest gaan geven. Nu is het tijd voor mij een bredere uitdaging aan te gaan. Bij GfK mag ik op global niveau de Media Measurement product portfolio dichter bij elkaar brengen, waardoor we klanten een compleet en innovatief aanbod kunnen gaan doen. GfK is een mooi bedrijf en in Nederland al jaren de sterkste partij in mediaonderzoek. Ook internationaal zijn er belangrijke ontwikkelingen in het mediaonderzoek gaande waar ik over mee mag gaan denken.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken