Bertelsmann neemt marketingbureau Trnd volledig over

Bertelsmann neemt marketingbureau Trnd volledig over
  • Media
  • 13 dec 2016 @ 13:06
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieMediastrategieMarketingVerkoop

Mediaconcern Bertelsmann Territory Group heeft de volledige overname afgerond van Trnd, een bureau gespecialiseerd in collaborative marketing. Daarmee is Trnd vanaf 1 januari 2017 een volwaardig partner binnen Territory, dat een omzet heeft van meer dan 130 miljoen euro en duizend werknemers.

Bertelsmann Territory Group bevat sinds begin 2016 al driekwart van de aandelen in Trnd, maar heeft dat dus nu uitgebreid naar 100%. De oprichters van Trnd maken nog steeds deel uit van het management. Alle Europese kantoren en bestaande teams blijven onafhankelijk opereren. Zo zal ook het trnd team in Amsterdam, onder leiding van managing director Richard Timman, micro-influencers blijven activeren op de Nederlandse en Belgische markt.

Trnd is opgericht in 2005, met als doel grote merken in staat te stellen om met hun consumenten samen te werken en hun kracht als micro-influencers en co-marketeers te benutten. Als strategisch partner in merkontwikkeling helpt trnd merken om op gelijkwaardig niveau met consumenten te werken aan duurzaam merkvertrouwen. 

'Strategische mijlpaal'

Richard Timman, managing director Trnd Benelux: 'We zijn zeer verheugd om volwaardig partner te zijn van de Bertelsmann Territory Group. Dit is een strategische mijlpaal voor ons en een bevestiging van het feit dat samenwerking met consumenten op een intensief niveau dé sleutel is voor toekomstbestendige merken.'

Soheil Dastyari, CEO van Territory Group: 'We streven ernaar om de beste en meest omvangrijke partner te zijn voor grote merken als het gaat om creëren en produceren van content dat leidt tot resultaten. Met de knowhow van Trnd, hun unieke software-technologie en consumentendata, zijn wij zeer verheugd om de beste speler aan boord te hebben.'

Micro-influencers koppelen aan bedrijven

Trnd is Europees marktleider op het gebied van collaborative marketing. Het bureau realiseert op grote schaal samenwerking tussen grote bedrijven en consumenten, ook wel micro-influencers of co-marketeers. Als strategische partner in merkontwikkeling brengt trnd de verbinding tussen beide partijen tot stand met online en offline Collaborative Marketing-programma’s. Trnd telt nu 200 werknemers en meer dan 1.000 gerealiseerde campagnes in achttien landen in Europa. Het bureau opereert in praktisch heel Europa. Het Benelux-team is gevestigd in Amsterdam.

Territory Group is Europees marktleider op het gebied van content communicatie. Met de propositie ‘Content to Results’ zijn 1.000 werknemers, verspreid over 14 locaties in acht Europese landen, dagelijks bezig met het creëren en verspreiden van waardevolle content. Territory helpt bedrijven onder andere op het gebied van procesoptimalisatie, marketing, productie en sales. De dienstenportfolio omvat onder meer content en Sales Marketing, Employer Branding, Internal Media, Social Media Marketing, Word-of-Mouth en Influencer Marketing. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken