BrandDeli wordt Nederlandse salespartner van Twitter

BrandDeli wordt Nederlandse salespartner van Twitter
  • Media
  • 21 dec 2016 @ 09:58
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaMediastrategieReclameSales

BrandDeli wordt vanaf januari de officiële Nederlandse salespartner van Twitter. Dat hebben beide partijen vandaag bekendgemaakt. Direct na de jaarwisseling wordt BrandDeli verantwoordelijk voor de verkoop van alle Nederlandse advertentiemogelijkheden op het social media-platform, dat onlangs aankondigde zijn Nederlandse kantoor te sluiten.

Met de toevoeging van Twitter in het portfolio, kan BrandDeli de adverteerder naast TV en online, ook zichtbaarheid op een van de grootste social media platformen aanbieden. BrandDeli wordt verantwoordelijk voor de verkoop van alle advertentiemogelijkheden op Twitter richting de middelgrote en grote adverteerders in de Nederlandse markt.

Om de kennis te behouden en de goede samenwerking met de bestaande relaties en klanten te continueren, treedt een aantal sales medewerkers van Twitter in dienst bij BrandDeli.

'Twitter biedt kansen voor brand-partnerships'

Allard Ruyl, CEO BrandDeli: 'Met de toevoeging van Twitter zijn wij de eerste Nederlandse media-exploitant die naast televisie en online ook een volledig social platform in commercieel beheer heeft. Een platform dat verder gaat dan een sociaal medium: Twitter is waar mensen delen en zien wat er gebeurt in de wereld, het bekleedt ook de functie van nieuwsmedium. De uitbreiding met Twitter brengt onze adverteerders nog meer mogelijkheden op het gebied van social video en brand-partnerships. In de huidige tijd van versnipperde mediaconsumptie, is er grote vraag vanuit de markt hoe toch die consument te bereiken. Wij geloven dat met het slim bundelen van sterke merken op verschillende platformen, de adverteerder een grenzenloos campagnebereik geboden kan worden.'

Barry Collins, Twitter’s Senior Director voor Sales Partners in de EMEA: 'We zijn verheugd over de samenwerking met BrandDeli als onze nieuwe salespartner in Nederland. BrandDeli heeft een fantastische reputatie in de Nederlandse adverteerdersmarkt en zal een waardevolle partner zijn voor onze bestaande Nederlandse relaties.'

Nederland geldt als een early adopter van Twitter, aldus Collins. 'Nederlanders zijn heel actief aanwezig op het platform met levendige conversaties. Ik twijfel er niet aan dat Twitter in 2017 en de verdere toekomst een belangrijke rol blijft spelen in de Nederlandse samenleving en dat BrandDeli op succesvolle wijze merken zal helpen om onderdeel te worden van deze conversaties.'

Mondiale reorganisatie bij Twitter

De samenwerking volgt op de internationale herstructureringsplannen en de verkleining van het personeelsbestand die door Twitter in Q3 2016 werden aangekondigd. Twitter laat weten dat Marc de Vries, Managing Director in de Benelux sinds 2013, het transitieproces zal begeleiden, waarna hij in februari 2017 vertrekt bij het bedrijf.

Bruce Daisley, VP Sales voor Twitter in de EMEA: 'We zijn enorm enthousiast over de samenwerking met BrandDeli, maar ik wil ook zeker Marc de Vries bedanken voor het succesvol leiding geven aan de Benelux regio de afgelopen jaren en we wensen hem het beste voor in de toekomst.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken