JCDecaux verliest rechtszaak: Exterion Media blijft reclamevlakken Rotterdam exploiteren
- Media
- 30 dec 2016 @ 17:18
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Outdoor
- 30 dec 2016 @ 17:18
- Redactie Media
De rechtbank heeft de RET, het gemeentelijke vervoersbedrijf van Rotterdam, in het gelijk gesteld in het door JCDecaux aangespannen kort geding. Dit betekent dat Exterion Media de aankomende periode doorgaat met het exploiteren van reclamevlakken in Rotterdam.
Straatbeeld Rotterdam blijft gevuld met reclame
In Rotterdam loopt momenteel de aanbesteding voor de gemeenteconcessie, welke gepland is om in te gaan op 1 april 2017. Vorige maand sloten de RET en Exterion Media een kortlopende overeenkomst. Deze hield in dat, voor een overbruggingsperiode van drie maanden, Exterion Media de concessie behoudt.
JCDecaux was het niet eens met deze overbruggingsovereenkomst en stapte wederom naar de rechter. Zoals verwacht wees de rechter het verzoek van JCDecaux af. Dit betekent dat, totdat bekend is welke exploitant de gemeenteconcessie wint, Exterion Media de concessie in zijn beheer houdt en deze blijft exploiteren.
Eric Kip, Managing Director Exterion Media, vertrouwt op een goed resultaat bij de aanbesteding: 'Uiteraard zijn wij blij met de uitspraak van de rechtbank in dit kort geding. In onze ogen is deze uitspraak zeer logisch, omdat wij er altijd vanuit gaan dat we de contracten met onze partners op een juridisch correcte wijze afsluiten.'
'Hier ging het slechts om een kortlopende overeenkomst met de RET. Naast dit kort geding zien wij de komende uitspraak van de Hoge Raad, met betrekking tot de 10-jarige verlenging die wij in maart 2016 met de RET hebben gesloten, ook vol vertrouwen tegemoet. Daarmee zal alles weer terugkeren naar de situatie zoals wij die in eerste instantie met de RET overeengekomen waren.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing