Mama Media Group overgenomen door Familytainment
- Media
- 20 dec 2016 @ 10:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaJournalistiekTijdschriftenZakelijk
- 20 dec 2016 @ 10:09
- Redactie Media
Mama Media Group (MMG) wordt per 1 januari 2017 overgenomen door Familytainment Group. Doel is om de internationale uitrol te laten groeien. De uitgever van tijdschriften over moederschap was de laatste tijd vaak negatief in het nieuws vanwege achterstallige betalingen aan toeleveranciers en freelance journalisten.
MMG, opgericht in 2013, heeft de laatste jaren naar eigen zeggen een snelle groei achter de rug, waarin het ook buiten de landsgrenzen in zowel Duitsland als België voet aan de grond kreeg. Met deze overname wil Familytainment Group deze internationale groei voortzetten. 'Met een heldere visie voor ogen', zo meldt het persbericht, 'waarin het Europa-breed de eerste keuze is voor de veeleisende moeder op zoek naar inspiratie, persoonlijke content en producten voor moeder en gezin in meerdere Europese landen.'
De algemene leiding van de Familytainment Group zal in handen liggen van CEO Ronald Oud. 'Ons portfolio bevat een uitgebreid aanbod op het gebied van familie-content, waarin zowel sterke online & offline mediamerken alsmede e-commerce-platforms geïntegreerd worden.'
E-commerce via Babyhuys
In dit kader zal vanaf januari 2017 de online webshop voor babyproducten, Babyhuyswebshop.nl, onderdeel uitmaken van Familytainment Group. Babyhuys zal in Europa worden gepositioneerd als de aangewezen e-commerce partij voor bekende babymerken.
Naast Babyhuys zullen de overige e-commerce-platforms van Familytainment zoals Mamahaves.com, MadeforMama.nl, Petiteboutique.nl en Liefenrebels.nl eveneens grensoverschrijdend gaan opereren en het internationale aanbod van Familytainment Group gaan versterken.
In Duitsland heeft Familytainment Group recentelijk de overname afgerond van Luna Familytainment GmbH. De online activiteiten, waaronder het succesvolle MamaundBaby.de alsmede de huidige e-commerce initiatieven zullen nu integraal onderdeel gaan uitmaken van het Familytainment Group portfolio.
Reorganisatie van printmedia
Familytainment Group streeft een visie na waarin sterke merken de mediumtypen overstijgen. De printactiviteiten, vooralsnog de basis voor enkele sterke merken in het portfolio, hebben daarom een reorganisatie ondergaan om aan de nieuwe visie uiting te geven. De Nederlandse en Duitse printactiviteiten zijn hiertoe samengevoegd en zullen intensief gaan samenwerken op het gebied van content creatie en productie. Het merk Fabulous Mama zal actief blijven in de Nederlandse markt en Luna & Luna Mum zijn de merken die de Duitse markt bedienen. Familytainment Group heeft een sterke financiële positie om de merken te ondersteunen daar waar nodig.
Familytainment Group zal de jonge gezinnen bedienen met kwalitatieve content titels en aantrekkelijke e-commerce platforms. Per merk zal een passende strategieworden uitgerold, waarbij de ontwikkeling van diverse line- en brandextensions centraal staan.
Als sterke Europese speler, met een uitgebreide lokale marktkennis, kan Familytainment Group haar adverteerders en partners unieke toegang bieden tot miljoenen jonge gezinnen in West-Europa.
Betalingsachterstanden bij Mama Media
De ambitieuze groeiplannen van Familytainment kunnen niet verhullen dat het overgenomen Mama Media Group al tijden kampt met betalingsachterstanden. Niet alleen toeleveranciers wachten al vele maanden op hun geld, maar ook het vaste personeel moest de afgelopen tijd wachten op hun salaris, zo meldt Villamedia.
MMG-directeur Alex Stempels beloofde vorige maand plechtig dat er achter de schermen hard werd gewerkt aan een oplossing voor de betalingsproblematiek. De nieuwe eigenaar heeft die toezegging overgenomen. Stempels krijgt een andere rol na de overname: hij gaat zich vanuit Familytainment Group richten op de integratie van nieuwe onderdelen en aankopen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing