Media Logistics doet minder media, wordt Audax Logistics

Media Logistics doet minder media, wordt Audax Logistics
  • Media
  • 13 dec 2016 @ 10:21
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkPrintMedia

Logistiek dienstverlener Media Logistics verandert zijn naam in Audax Logistiek. De wijziging gaat in ingang van 1 januari 2017. De reden is vrij fundamenteel: het bedrijf distribueert steeds minder printmedia.

De afgelopen jaren ontwikkelde Media Logistics zich steeds meer tot een generieke logistieke dienstverlener. Hoewel distributie van met name printmedia nog altijd de belangrijkste activiteit vormt (het bedrijf nam in 2014 Aldipress over), neemt het aandeel in de omzet daarvan wel af.

Naar verwachting zet deze trend zich de komende jaren voort, meldt vakblad Logistiek. De naam Audax Logistiek sluit daarbij beter aan. 'De nieuwe naam maakt het voor onze klanten duidelijker wie we zijn en wat we doen. Onze ambities reiken verder dan alleen media', aldus Yme Pasma, directeur Audax Logistiek. Pasma  is in september 2016  benoemd, als opvolger van Ramond Cools die eerder dit jaar vertrok. Cools is nu actief bij Pondres.

Naast Audax Logistiek heeft moederbedrijf Audax nog drie kernactiviteiten: retail (AKO), commerciële distributie (Betapress, Imapress en Van Ditmar) en uitgeverijen (Audax Publishing en Cascade). Het concern boekte in 2015 een totaalomzet van 235 miljoen euro.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken