Thuisbezorgd helpt Gordon roosteren

Thuisbezorgd helpt Gordon roosteren
  • Media
  • 1 dec 2016 @ 10:01
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringTelevisieEntertainmentTelevisieproductie

Comedy Central haalt het iconische Amerikaanse tv-programma 'The Roast of…' naar Nederland. Gordon heeft de eer om als eerste gegrild te worden door bekende vrienden en vijanden. 'The Roast of Gordon' wordt 13 december opgenomen. Thuisbezorgd heeft zich als sponsor verbonden aan het programma. Waarom precies?

De bezorgdienst promoot het programma ook actief, onder meer door op de eigen Facebook-pagina 38 VIP-entreetickets voor de opname te verloten. Er hebben zich al honderden Gordon-fans gemeld. 'Goor die geroast wordt, kan alleen maar geweldig zijn!'

Imad Qutob, marketingdirecteur van Thuisbezorgd, zegt hierover tegen MarketingFuel.nl: 'De reden dat wij dit sponsoren is omdat wij geloven in het format en wij graag onze doelgroep willen bereiken via relevante programma’s. Dit doen we overigens niet alleen op Comedy Central, onze inzet op ATL-media is breed verdeeld over zowel de commerciële als de publieke omroepen.'

Justin Bieber, Donald Trump... en Gordon!

In ‘The Roast…’ worden zogenaamde ‘Roastees’ geconfronteerd met diverse zeer gênante momenten uit het verleden die men waarschijnlijk liever vergeet. Onder andere Rob Lowe, Justin Bieber, James Franco, Charlie Sheen en Donald Trump gingen Gordon al voor in Amerika. Gordon was zelf aanwezig bij de recente Roast of Rob Lowe. Gordon: 'Daarna was het voor mij duidelijk. Ik vind het een enorme eer om door al mijn hartsvrienden en aartsvijanden geroosterd te worden. Ik kijk er zelfs gloeiend naar uit.' Het is nog niet bekend welke bekende Nederlanders de afgezwaaide zanger gaan flamberen.

Maurice Hols, general manager Viacom Benelux: 'Comedy Central is sterker dan ooit. Vanaf het moment dat ik het comedy-merk in Nederland lanceerde, hebben we de ambitie gehad om een lokale editie van ‘The Roast…’ neer te zetten. Met Gordon als eerste ‘Roastee’ hebben we de lat direct hoog neergelegd. Wereldwijd wordt het als een eer gezien als je gevraagd wordt deel te nemen aan deze show. De lokale editie van deze show brengt alles dat we gewend zijn van de internationale Roast.'

Met 5,9% marktaandeel in Q3 2016 is Comedy Central het grootste themakanaal van Nederland. In de doelgroep jongvolwassenen (18-34 jaar) is de Viacom-zender zelfs de #4 van alle kanalen in 2016 (en regelmatig #3). MasMedia tekent voor de productie van ‘The Comedy Central Roast of Gordon’. De Roast wordt geproduceerd met toestemming van RTL Nederland.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken