Channel 4 koopt Nederlandse dramaserie Vlucht HS13
- Media
- 19 jan 2017 @ 11:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VerkoopTelevisieproductieConceptContent
- 19 jan 2017 @ 11:01
- Redactie Media
De Britse zender Channel 4 heeft de KRO-NCRV dramaserie Vlucht HS13 aangekocht voor vertoning op de Video On Demand-dienst Walter Presents. Dit online kanaal is begin 2016 gestart in Groot-Brittannië en is gespecialiseerd in niet-Engelstalig drama en comedy. De tiendelige serie werd eerder dit najaar uitgezonden op NPO 3 en trok wekelijks een miljoen kijkers.
Vlucht HS13, een productie van Column Film, gaat over het leven van de succesvolle zakenvrouw Liv (gespeeld door Katja Schuurman), dat volledig op zijn kop wordt gezet als het vliegtuig, waarin haar man Simon zou zitten, neerstort op weg naar Barcelona. Al snel worden Liv, haar zoontje en haar familie geconfronteerd met bizarre ontwikkelingen die een steeds duister wordend verleden naar boven brengen.
Naast Katja Schuurman spelen in Vlucht HS13 Jeroen Spitzenberger (als Haye, de neef van Simon), Daniel Boissevain (als Simon, de man van Liv), Reinout Bussemaker en Roos Ouwehand. Het scenario is geschreven door de succesvolle thriller-auteurs Marion Pauw en Elle van Rijn, in samenwerking met Lineke van den Boezem. De regie is in handen van Hanro Smitsman, André van Duren en Ivan Lopez Nunez. Vlucht HS13 is gebaseerd op de succesvolle Turkse dramaserie The End.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing