Fashion-platform Amayzine kiest voor print

Fashion-platform Amayzine kiest voor print
  • Media
  • 25 jan 2017 @ 10:47
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaOnlinePrintContent

Online lifestyle magazine Amayzine verschijnt vandaag voor het eerst in print, met een split-run cover in de winkels. Het Nederlandse topmodel Yfke Sturm en drie nieuwe Doutzens sieren het magazine. In dit issue brengt hoofdredacteur May-Britt Mobach een ode aan fashion én een ode aan print. Ook presenteert Amayzine de Grote 17 Fashion Influencers: wie zijn de 17 belangrijkste spelers in modeland en de top van de Nederlandse fashionindustrie?

De editie van het nieuwe magazine 'ademt runway', aldus de makers. Yfke Sturm poseert voor het eerst met haar zoontje Alexander en vertelt openhartig over het geluk dat moederschap haar geeft en waarom ze nooit meer sport en aan diëten doet. Verder presenteert Amayzine de nieuwe Doutzens: modellen die vers van de Kalverstraat zijn geplukt en nu de catwalks gaan bestormen. Het Amayzine Magazine heeft een compleet eigen signatuur en geeft een nieuw gezicht aan fashion in bladenland.

Als enige in Nederland biedt Amayzine een compleet catwalk-overzicht van de grootste spektakelshows en zomerlooks onder de spring/summercollecties van 2017. Dit moet hét naslagwerk worden voor stylisten en een styleguide voor iedere vrouw.

'Veel aandacht voor lay-out en design'

May-Britt Mobach, oprichter van Amayzine: 'Het is een magazine waarmee je je armspieren kunt trainen, zo dik is het. Gedrukt op het mooiste papier én met een split-run cover: één met Yfke en één met de drie new faces.' Ze maakte in haar carrière de mooiste bladen: La Vie en Rose, Pink Ribbon Magazine en haar grootste liefde Marie Claire. Mobach: 'De aandacht voor lay-out en design heeft op Amayzine.com altijd prioriteit gehad, in een print magazine kun je nog meer uitpakken en samenwerken met de beste fotografen, zoals Dirk Kikstra en Liselore Chevalier, modellen en stylisten.'

Het blad bevat verder Marion Pauw over liefdesverdriet, de vrouwen van Mick Jagger, een shoot met de Amayzine-editors, backstage bij de Fashion Weeks, alle modeontwerpers van A tot Z en ook nog 'the women behind the brands'.

'Online is prêt-à-porter, print is couture'

De keuze voor print naast het succesvolle online platform is volgens Mobach een duidelijke zaak. 'Ik zie Amayzine.com als onze prêt-à-porter-collectie, je dagelijkse dosis aan alles wat je niet per se nodig hebt, maar wat je leven wel leuker maakt. Het printmagazine is de couture, een pronkstuk waar uren en uren en dagen en weken met heel veel liefde aan is gewerkt om onze fans het beste van het beste te presenteren.'

Amayzine.com heeft een online achterban van 400.000 unieke bezoekers en trakteert haar lezers nu op print. Het tweehonderd pagina’s tellende magazine van Amayzine is vanaf deze woensdag te koop op 3.600 verkooppunten in Nederland voor 4,99 euro. De verschijningsfrequentie is zes keer per jaar.

Woensdagavond viert Amayzine haar driejarig bestaan groots in de Westerkerk in Amsterdam met de uitreiking van de Look of the Year Awards en bekendmaking van de 17 grootste fashion influencers in modeland. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken