Media Exchange ziet omzet online radio verdubbelen

Media Exchange ziet omzet online radio verdubbelen
  • Media
  • 10 jan 2017 @ 09:44
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameOnline advertisingRadioMedia

The Media Exchange heeft zijn omzet in online radio zien verdubbelen in 2016. In samenwerking met OMS maakte digitale radio bij het automated trading-platform afgelopen jaar een enorme groei door. De omzet is verdubbeld, evenals het aantal adverteerders. In 2016 hebben meer dan 160 adverteerders online radio ingezet.

Dit blijkt uit een dertigtal effectiviteitsonderzoeken die zijn uitgevoerd door onderzoeksbureau MeMo2. Het onderzoeksbureau heeft in opdracht van The Media Exchange en OMS onderzocht wat de toegevoegde waarde is van de ruim 60 online themazenders op de reguliere FM-radiocampagne. Zo is er onderzocht wat de toegevoegde waarde is in bereik en of de combinatie van online en offline radio beter scoort op de belangrijke KPI’s zoals herkenning en het aanzetten tot actie naar de website. Binnenkort zal MeMo2 de resultaten naar buiten brengen.

'Verdere groei van programmatic radio-inkoop'

Dit jaar zal in het teken staan van verdere ontwikkeling om het medium radio ‘programmatic’ te kunnen inkopen, meldt Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange. 'Dit is een heel mooi resultaat en toont aan dat de online themazenders een waardevolle aanvulling zijn op de reguliere radiocampagne. En dit is nog maar het begin.'

The Media Exchange is een onafhankelijk automated trading-platform waarop adverteerders en bureaus reclame zendtijd kunnen inkopen op de online radiozenders van de 538, Sky Radio,Veronica, Radio 10, Qmusic, SLAM!, 100% NL, RTL Lounge Radio, Arrow Caz, Soul Radio, Candlelight, Deep FM, Brute Beats, 18 Hits, Gooisch Music en Layzer.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken