Media Groep Limburg stapt uit digitale alliantie 1Limburg
- Media
- 31 jan 2017 @ 19:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - NieuwsmediaCrossmediaWebsiteDagbladen
- 31 jan 2017 @ 19:02
- Redactie Media
De Limburger stapt uit het digitale samenwerkingsproject 1Limburg. Dit project stond te boek als een vernieuwende samenwerking tussen een regionaal krantenbedrijf en een publieke omroep. Partner L1, de regionale omroep van Limburg, gaat zelfstandig verder met het nieuwsplatform.
Media Groep Limburg (MGL), de uitgever van De Limburger, wil vanaf 1 februari 2017 inzetten op de verdere ontwikkeling en groei van haar eigen merken. De nieuws-app en website van De Limburger maken daar deel van uit.
De beslissing om geen deel meer uit te maken van 1Limburg, is lastig geweest, zegt MGL. Als onderdeel van de samenwerking plaatsen MGL en L1 het Limburgse nieuws exclusief op digitaal platform 1Limburg sinds september 2014. Omdat De Limburger grotere digitale ambities heeft met haar eigen nieuwsapp en website, ging de samenwerking knellen. Dat neemt niet weg dat MGL naar tevredenheid met L1 heeft samengewerkt en positief terugkijkt op 1Limburg.
'We zijn er trots op wat we samen met L1 hebben neergezet, maar voor de digitale toekomst van De Limburger is het cruciaal dat we onze eigen digitale platformen in hoog tempo verder ontwikkelen', aldus Marc Vangeel, algemeen directeur van MGL. 'Daarom hebben we besloten uit 1Limburg te stappen.'
MGL stopt ondanks succes 1Limburg
1Limburg is in enkele jaren tijd uitgegroeid tot een van de best bekeken regionale nieuwssites van Nederland, met inmiddels meer dan 10 miljoen bezoeken per maand (web en app). De app is meer dan 200.000 keer gedownload. Het aantal dagelijkse gebruikers ligt boven de 180.000.
L1 had de samenwerking graag voortgezet, juist nu de (provinciale) overheid publiek-privaat samenwerken in de media stimuleert. Rob Stevens, algemeen directeur van L1: 'Samenwerking past bij de huidige tijd en daar wordt op de eerste plaats de consument beter van. Je ziet dan ook steeds vaker dat media inhoud delen. 1Limburg is een succesvol voorbeeld. 1Limburg heeft de ambitie om de best bekeken nieuwssite van Limburg te blijven.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- app
- 1Limburg
- De Limburger L1
- digitaal
- samenwerking
- website
- nieuwsmedia
- dagblad
- Media Groep Limburg
- Limburg
- MGL
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing