Mediahuis overbiedt Talpa niet, maar blijft in TMG-race
- Media
- 30 jan 2017 @ 11:06
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - NieuwsmediaDagbladuitgeversVerkoopDagbladen
- 30 jan 2017 @ 11:06
- Redactie Media
Het Belgische uitgeefconcern Mediahuis is momenteel niet van plan om een hoger bod uit te brengen op Telegraaf Media Groep (TMG). Dat meldt directievoorzitter Thomas Leysen in een interview met de Vlaamse zakenkrant De Tijd.
'Wil je als uitgever en mediagroep een duurzame onderneming uitbouwen, dan moet je aan schaalgrootte winnen', zegt Leysen in De Tijd. Over het tegenbod van John de Mol: 'Het is in de eerste plaats aan TMG om te bepalen wat het ervan vindt. (Een hoger bod) is vandaag niet aan de orde.'
Mediahuis bood vorige maand samen met investeerder VP Exploitatie, een bedrijf van grootaandeelhoudersfamilie Van Puijenbroek, 5,25 euro per aandeel TMG. John de Mol ging daar vorige week met zijn bedrijf Talpa overheen met een tegenbod van 5,90 euro per aandeel. Daar weer overheen bieden is volgens Leysen nu niet het plan.
Een hoger bod is trouwens ook niet noodzakelijk voor Mediahuis om een meerderheid in TMG te verwerven. De familie Van Puijenbroek houdt 41% van de aandelen en begin dit jaar kon Mediahuis al melden dat het steun heeft van de aandeelhouders Delta Lloyd en Navitas, samen goed voor 14% van de aandelen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing