BrandDeli start 2017 met groei
- Media
- 1 feb 2017 @ 10:04
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- KijkcijfersBereikTelevisie
- 1 feb 2017 @ 10:04
- Redactie MarketingTribune
BrandDeli is 2017 goed begonnen. Met een primetime marktaandeel van 10,3% in de doelgroep 20 t/m 49 jaar werd wederom een mooie groei gerealiseerd (+6% ten opzichte van januari vorig jaar). Over de gehele dag werd zelfs een marktaandeel van 17,8% behaald.
Naast de groei van Eurosport, FOX Sports, ID, MTV en TLC draagt ook de ontwikkeling en uitbreiding van het BrandDeli portfolio bij aan dit succes. Het tijdvak van Spike is in december 2016 bij Ziggo uitgebreid en mede hierdoor is het marktaandeel van de zender in januari verdrievoudigd ten opzichte van vorig jaar.
BBC First (sinds september 2016 onderdeel van het portfolio van BrandDeli) had in januari het hoogste marktaandeel sinds de start van de zender. Onder andere Sherlock en Maigret trokken veel kijkers.
Australian Open-finale trekt half miljoen kijkers
Onder de best bekeken programma’s is ook veel sport terug te vinden: op FOX Sports is de Eredivisie weer van start gegaan en op Eurosport waren de herenfinale van de Australian Open met 489.000 kijkers en de daaropvolgende huldiging met 611.000 kijkers zelfs de best bekeken programma’s ooit.
Ook Nickelodeon kijkt terug op een goede start van het jaar. De zender behaalde een marktaandeel van 19,7% binnen de doelgroep 6 t/m 12 jaar en wist daarmee een groei van maar liefst 26% te realiseren. De Thundermans, Chica Vampiro en Cool Factor trokken veel kijkers.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing