Digitale stijging NRC maakt daling papier ruimschoots goed
- Media
- 13 feb 2017 @ 18:01
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- DagbladuitgeversDagbladenJournalistiek
- 13 feb 2017 @ 18:01
- Redactie MarketingTribune
Mediahuis, in Nederland onder meer het moederbedrijf van NRC Media, maakte onlangs goede cijfers bekend. De winst groeide 11 procent in 2016 en NRC groeit mee.
Madelon Fortuin, commercieel directeur NRC Media: 'Het aantal abonnees - print en digitaal samen - op NRC Handelsblad en nrc.next groeit. Respectievelijk plus 3 procent en plus 5 procent. Abonnees nemen gemiddeld minder papier af en meer digitaal - papier daalt met 5 procent, digitaal stijgt met 46 procent. De totale betaalde oplages van de NRC-titels samen doen het goed; een stijging van 6 procent.'
Papier doet het vooral goed in het weekend. Madelon Fortuin: 'We hebben 7000 abonnees met één van onze papieren weekendkranten meer dan een jaar geleden. De combinatie die steeds succesvoller is, is een digitaal abonnement gedurende de week en een papieren krant op zaterdag. Deze cijfers leiden onder aan de streep tot een positief resultaat en daar zijn we blij mee. Want het zegt, in een tijd waarin steeds meer mensen zich bewust zijn van de waarde van goed uitgezocht nieuws, iets over de relevantie van onze journalistiek. Kwaliteitsjournalistiek die lezers blijft bereiken die bereid zijn te betalen. En dat is cruciaal; dat zorgt dat we met onze ruim 200 journalisten deze vorm van kwaliteitsjournalistiek kunnen blijven borgen.'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing