Digitale stijging NRC maakt daling papier ruimschoots goed

Digitale stijging NRC maakt daling papier ruimschoots goed
  • Media
  • 13 feb 2017 @ 18:01
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • DagbladuitgeversDagbladenJournalistiek

Mediahuis, in Nederland onder meer het moederbedrijf van NRC Media, maakte onlangs goede cijfers bekend. De winst groeide 11 procent in 2016 en NRC groeit mee.

Madelon Fortuin, commercieel directeur NRC Media: 'Het aantal abonnees - print en digitaal samen - op NRC Handelsblad en nrc.next groeit. Respectievelijk plus 3 procent en plus 5 procent. Abonnees nemen gemiddeld minder papier af en meer digitaal - papier daalt met 5 procent, digitaal stijgt met 46 procent. De totale betaalde oplages van de NRC-titels samen doen het goed; een stijging van 6 procent.'

Papier doet het vooral goed in het weekend. Madelon Fortuin: 'We hebben 7000 abonnees met één van onze papieren weekendkranten meer dan een jaar geleden. De combinatie die steeds succesvoller is, is een digitaal abonnement gedurende de week en een papieren krant op zaterdag. Deze cijfers leiden onder aan de streep tot een positief resultaat en daar zijn we blij mee. Want het zegt, in een tijd waarin steeds meer mensen zich bewust zijn van de waarde van goed uitgezocht nieuws, iets over de relevantie van onze journalistiek. Kwaliteitsjournalistiek die lezers blijft bereiken die bereid zijn te betalen. En dat is cruciaal; dat zorgt dat we met onze ruim 200 journalisten deze vorm van kwaliteitsjournalistiek kunnen blijven borgen.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken