HP/de Tijd werkt samen met Wayne Parker Kent

HP/de Tijd werkt samen met Wayne Parker Kent
  • Media
  • 1 feb 2017 @ 10:22
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieCommunityJournalistiekDigitaal

Het opinieweekblad HP/de Tijd heeft zijn digitale platform ondergebracht bij online uitgever Wayne Parker Kent. Deze online uitgever heeft al dertien titels in zijn portfolio. Ook de website van de nieuwe zustertitel ZUS, die onder de navigatie van HP/De Tijd is te vinden, valt onder deze samenwerking.

HP/De tijd blijft zelf verantwoordelijk voor de redactie en bijbehorende content, waar Wayne Parker Kent verantwoordelijk wordt voor techniek en interactie. Zo breidt Wayne Parker Kent zijn bereik naar mannen en vrouwen van 25 jaar en ouder enorm uit. 

Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent: 'HP/De Tijd is complementair aan onze sterke mannentitels Manners en WANT. Hierdoor hebben we nu een oplossing voor adverteerders en mediabureaus die online mannen boven de 25 jaar met een AB1 profiel willen bereiken.' De uitbreiding ligt volgens Mandic in lijn met de ambitie van Wayne Parker Kent om in 2017 het portfolio uit te breiden met tien titels. 

'Samen met WPK kunnen we meer gas geven'

Marianne Verhoeven, uitgever van HP/De Tijd en ZUS: '2016 was voor ons al een succes. Onze printoplage is, ondanks een dalende markt, met 23% gestegen. Daarnaast zien we ook het online bezoek flink toenemen naar maandelijks boven de 400.000 unieke bezoekers in het afgelopen kwartaal. Bovendien kunnen we dankzij de recente en goed ontvangen start van ZUS samen met HP/De Tijd ook de doelgroep van de wat hoger opgeleide vrouw van 25 jaar en ouder goed bereiken. De samenwerking met Wayne Parker Kent zorgt ervoor dat we in deze tijd van groei nog meer gas kunnen geven.'

Doordat HP/De Tijd wordt toegevoegd aan het portfolio van Wayne Parker Kent, wordt de titel betrokken in native advertising-campagnes die draaien op overige mannentitels van Wayne Parker Kent. Zo werd er onlangs voor Philips een videocampagne op Manners ontwikkeld die nu ook hier te zien is op HP/De Tijd. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken