Razende reporter WA Bol raast door op MWG

Razende reporter WA Bol raast door op MWG
  • Media
  • 13 feb 2017 @ 12:06
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Mediabureau

Op 9 februari stond het jaarlijkse MWG Congres in het teken van het thema A Different Perspective. De wereld op zijn kop eigenlijk. Hoewel, dat viel uiteindelijk mee. Een keur aan professionals kwam vertellen over hun perspectief op de media. Visies die in het algemeen helaas niet echt veel nieuwe inzichten opleverde. Willem-Albert Bol die al eerder als razende reporter optrad bij het Branded Content Event van BBP Media was ook hier aanwezig om reacties van congresbezoekers te registreren.

Meest in het oog springend waren voor mij de presentaties van Anita Elberse, Shailesh Prakash (The Washington Post) en Christel van den Hazel (Persgroep). En natuurlijk de ‘Spaanese’ column van Dick van der Lecq en de samenvattingen van potsenmaker Jan Jaap van der Wal.

Elberse pleit voor zogenoemde blockbusters, geheide winstmakers waarop je al je geld zet als bedrijf of merk. Vergeet de kleine goden en ga enkel en alleen voor de winnaars die zorgen voor de meeste winst. Prakash vertelde in heldere bewoordingen waarom en hoe deze krant een succesvolle digitale turn around heeft bewerkstelligd. Het platform zet maar liefst 1200 nieuwe artikelen per dag live waar alleen al in de USA maandelijks 100 miljoen bezoekers op af komen. Van den Hazel filosofeerde losjes over dood en leven in de wereld van printmedia. Print is bij de Persgroep nog lang niet dood in elk geval. Het concern is springlevend en de omzet tikte in 2016 een omzet van 1.5 miljard euro aan.

Een uitgebreider verslag over het MWG congres lees je in de volgende printeditie van MarketingTribune van 28 februari. Hierbij het video verslag van WA Bol van de Persgroep.



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken