WPG-uitgevers Robert van den Ham (VI) en Ruud Hollander (Happinez) stappen op

WPG-uitgevers Robert van den Ham (VI) en Ruud Hollander (Happinez) stappen op
  • Media
  • 21 feb 2017 @ 10:59
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CrossmediaTijdschriftenMediastrategieTijdschriftuitgevers

Weekblad Pers Groep (WPG) is van plan om de verschillende uitgevers te vervangen door één uitgeefdirecteur. Deze herstructurering van de leiding gaat ten koste van Robert van den Ham (Voetbal International) en Ruud Hollander (Happinez, Psychologie Magazine), die het bedrijf beiden gaan verlaten.

Dit meldt AD op basis van een gesprek met WPG-directeur Patrick Swart. 'Er komt een uitgeefdirecteur voor alle titels', aldus Swart. Behalve VI en Happinez zijn dat de tijdschriften Vrij Nederland, Psychologie Magazine, Yoga Magazine en Runner's World, ruim een jaar geleden nog uitgeroepen tot Tijdschrift van het Jaar. Allard van Schoneveld vervult nu op interim-basis de rol van uitgeefdirecteur. 

Robert van den Ham vertrekt na ruim twee jaar als uitgever bij Voetbal International, dat in zwaar weer verkeert. Daardoor komt zijn ontslag niet geheel als een verrassing. De oplage van het voetbalblad daalt en vorig jaar werd 1,5 miljoen euro verlies geleden. Voorheen was hij bij Sanoma succesvol met AutoWeek (bekroond als Hoofdredacteur en Crossmediaman van het jaar), maar vertrok hij in 2014 na een zakelijk conflict. 

Gesprek met VI-redactie

Anderhalve week geleden maakte Swart zijn plannen bekend aan het personeel van WPG. Donderdag volgt een nadere toelichting op de VI-redactie. WPG laat weten aan MarketingTribune dat die toelichting 'los staat van het vertrek van Van den Ham'. 

Er vertrokken al meer leidinggevenden bij WPG. Vorig jaar waren dat algemeen directeur Koen Clement, tijdschriftbaas Hylke van der Meer en uitgever Wouter van der Meulen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken