Zoekplatform Film.nl: 'veilig en snel' films en series kijken
- Media
- 1 feb 2017 @ 11:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieCampagnesFilmContent
- 1 feb 2017 @ 11:22
- Redactie Media
Het platform Film.nl is dinsdag gelanceerd. Deze gratis website annex app gidst gebruikers veilig en snel naar een legale aanbieder van films en series. De lancering gaat gepaard met een grote campagne van Oto9 waaraan de acteurs Rutger Hauer, Barry Atsma, Monic Hendrickx, Robert de Hoog, Katja Schuurman, Sigrid ten Napel, Maryam Hassouni en Martijn Lakemeijer meedoen.
De zoektocht naar de aanbieder een specifieke film of serie is niet altijd even makkelijk. Daarom lanceert NVPI, de branchevereniging van de entertainmentindustrie, Film.nl. Deze zoekmachine gidst de gebruiker naar de aanbieder van een specifieke film of serie. Het platform is een sectorbreed initiatief van de grote contentaanbieders in Nederland. Film.nl heeft enkel een gidsfunctie, er wordt niet op geadverteerd.
De dienst wordt gelanceerd met een opvallende campagne, die gefotografeerd is door Pieter Henket, woonachtig in New York. Met de titel ‘Kijk niet zo moeilijk’ wordt een appèl gedaan op de serie- en filmliefhebber, maar tegelijkertijd geeft de campagne een vette knipoog. Aan de kick-off campagne werken een groot aantal namen belangeloos mee omdat ze achter het initiatief staan.
De nieuwe app en website zijn ontwikkeld door digital agency TamTam. Creative Director Max Pinas: 'We wilden films en series kijken zo makkelijk mogelijk maken, en dat is heel aardig gelukt. Het gefragmenteerde medialandschap was duidelijk toe aan een goedwerkende gids. Film.nl doet dat op een manier waar kijkend Nederland blij van wordt. Het sluit aan op de dagelijkse bank- en bioscoopgewoontes. It just works.'
Campagne 'Kijk niet zo moeilijk'
De tool wordt gelanceerd met een campagne, ontwikkeld door 0to9. De komende weken zul je de bedenkelijke blikken van de sterrencast overal tegenkomen; op tv, online of langs de snelweg.
Joost van Gorsel, creative director van 0to9 Cross Creative Agency: 'We willen vooral een positieve vibe in de campagne en de consument op een niet belerende manier bewust maken van zijn keuzes: Kijk niet zo moeilijk! Door de acteurs op deze manier te fotograferen en een catchy tune in de commercial houden we het luchtig. Het kan veel makkelijker. Het is een eer met deze cast te mogen werken, en niet in de laatste plaats met een icoon als Rutger Hauer.'
Marc Smit, co-CEO Cinéart, bestuur FDN: 'Het 0to9-team heeft een sterke balans tussen visie en de capaciteit om te luisteren. Ook onder druk leveren zij sterke en creatieve outputs.'
De activiteiten van Stichting Film.nl zijn mogelijk gemaakt door Nederlands Filmfonds, Abraham Tuschinski Fonds, Filmdistributeurs Nederland (FDN), Filmproducenten Nederland (FPN), verschillende internetaanbieders, Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Ministerie van Veiligheid en Justitie en Ministerie van Economische Zaken.
Credits
Klant Film Distributeurs Nederland
Bureau 0to9 Cross Creative Agency
Concept, art & copy Joost van Gorsel
Strategie René Bouwmeester, Joost van Gorsel
Design Anthony van der Zwan, Marleen Kuijf
Fotografie & Film Pieter Henket
Video Edit, muziek/sound Ross ’n Ford, Boris Ross, Austen Ferry
Verantwoordelijk bij klant Jaap Bruijnen, Marc Smit
Verantwoordelijk bij bureau René Bouwmeester, Ilse van der Kaaden
Productie shoot Roger Inness (Boom Productions)
Acteurs Barry Atsma, Katja Schuurman, Martijn Lakemeier, Maryam Hassouni, Monic Hendrickx, Robert de Hoog, Rutger Hauer, Sigrid Ten Napel
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Sigrid ten Napel
- NVPI
- campagne
- Barry Atsma
- Martijn Lakemeijer
- Katja Schuurman
- Robert de Hoog
- Rutger Hauer
- Film.nl
- Monic Hendrickx
- Maryam Hassouni
- zoekplatform
- Oto9
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing