Hans Bakker interim-directeur van ruziënd TMG
- Media
- 15 mrt 2017 @ 00:23
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - NieuwsmediaMediaZakelijkDagbladuitgevers
- 15 mrt 2017 @ 00:23
- Redactie Media
De Raad van Commissarissen van Telegraaf Media Groep heeft met onmiddellijke ingang Hans Bakker benoemd tot algemeen directeur a.i. van TMG. Hij is in deze functie verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het mediabedrijf, waar de directie op non-actief is gesteld vanwege alle overname-perikelen. Ondertussen stapt Harry de Wit op en breidt Mediahuis zijn aandelenpakket uit.
De primaire verantwoordelijkheid voor het proces rondom het Merger Protocol blijft in handen van de Raad van Commissarissen, die ook het zittende bestuur wegstuurde. Bakker blijft aan in deze functie totdat een nieuwe Raad van Bestuur is aangesteld.
Hans Bakker is een zeer ervaren bestuurder. Van 2002 tot en met 2016 was hij Algemeen Directeur van RAI Amsterdam. Daarvoor was hij zeven jaar Voorzitter van de Raad van Bestuur van TUI Nederland en lid van de Raad van Bestuur van TUI Groep. De Nederlander is commissaris bij Transavia Airlines, SnowWorld en GVB.
Spanningen leiden tot vertrekt Harry de Wit
Nog een vertrekker: Harry de Wit, algemeen directeur Telegraaf Landelijke Media, heeft besloten zijn functie neer te leggen. Sinds 2002 heeft Harry de Wit diverse directiefuncties vervuld binnen TMG.
In het kader van de aangekondigde reorganisatie was reeds eerder vastgesteld dat de functie van algemeen directeur Telegraaf Landelijke Media zou komen te vervallen waarna hij mogelijk een nieuwe directiefunctie zou krijgen in het nieuwe kernbedrijf van TMG. Harry de Wit heeft echter besloten een uitdaging te aanvaarden buiten TMG.
In goed overleg met de Raad van Commissarissen is besloten dat hij daarom zijn functie als algemeen directeur zal neerleggen. Hij hoopt op deze wijze bij te dragen aan een verdere de-escalatie van de interne spanningen.
Mediahuis vergroot aandeel in TMG
Ondertussen heeft kandidaat-koper Mediahuis dinsdag een aanvullend belang van 0,73% verworven inTMG, oftewel 337.932 gewone aandelen voor een prijs van 6 euro per aandeel. Het belang wordt aangekocht van de familie Kok die al decennia lang aandeelhouder in TMG is. Hiermee komt het totale belang van Mediahuis in TMG op 18,67%. Het belang is in een transactie buiten de beurs om verworven.
De familie Kok: 'Als één van de oprichtersfamilies van De Telegraaf, vinden wij het belangrijk onze steun uit te spreken voor Mediahuis en de familie van Puijenbroek. De continuïteit van de onderneming en van De Telegraaf is bij hen het beste gewaarborgd.'
Op zondag 5 maart maakten TMG, Mediahuis en VP Exploitatie bekend een voorwaardelijke overeenkomst te hebben getekend met betrekking tot een aanbevolen openbaar bod in contanten van 6 euro (cum dividend) door Mediahuis en VP Exploitatie op alle geplaatste en uitstaande aandelen en certificaten van aandelen in het kapitaal van TMG. Het biedingsbericht is op 8 maart ingediend bij de Autoriteit Financiële Markten.
Mediahuis houdt een strategisch belang van 18,67% in TMG en VP Exploitatie heeft een strategisch belang van 41,31,% in TMG. Samen hebben Mediahuis en VP Exploitatie 59,98% van de aandelen in TMG in bezit.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing