RTL Nederland heeft last van krimp in omzet tv-reclame
- Media
- 13 mrt 2017 @ 00:56
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaZakelijkTelevisie
- 13 mrt 2017 @ 00:56
- Redactie Media
Niet alleen qua kijkcijfers gaat het minder met RTL Nederland, maar ook wat betreft het bedrijfsresultaat. De bruto-winst kelderde van 101 miljoen naar 85 miljoen euro, vooral vanwege krimpende omzet uit tv-advertenties. Dit blijkt uit de jaarcijfers over 2016. Het goede nieuws is dat online advertenties wel weer het nodige extra geld in het laadje brengen. De winst wordt verder gedrukt door de hogere kosten van programma’s en aanloopverliezen bij streamingdienst Videoland.
RTL Nederland blijft positief, aldus CEO Bert Habets, die afgelopen week wel zijn vertrek bekendmaakte. 'Ondanks een stabiele performance van onze zenders en hogere omzetten vanuit onze digitale activiteiten, non-spot en live entertainment, hebben we ingeleverd op winstgevendheid. Dit is het directe gevolg van onze strategie om te blijven investeren in de groei van veelbelovende activiteiten zoals video on demand, Multi Channel Network en RTL Z.'
'Exceptionele tijden'
'Het zijn exceptionele tijden die ons dagelijks voor nieuwe uitdagingen stellen', zegt Habets. 'We zijn een financieel gezond bedrijf en dat maakt meerdere strategische routes mogelijk. Enerzijds investeren we in nieuwe lokale content en de talrijke digitale initiatieven voor de consument. Anderzijds ontwikkelen we nieuwe commerciële mogelijkheden voor tv en digitaal die toegevoegde waarde bieden voor de adverteerdersmarkt.'
Ondanks de teruglopende omzet in Nederland heeft RTL in Duitsland en Frankrijk juist records gebroken. De totale brutowinst van de onderneming komt mede daardoor uit op een recordniveau van 1,2 miljard euro.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing