TMG verkoopt hah-bladen aan BDU Media
- Media
- 23 mrt 2017 @ 09:45
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VerkoopJournalistiekDagbladuitgevers
- 23 mrt 2017 @ 09:45
- Redactie Media
In de aanloop naar de eigen overname is Telegraaf Media Groep bezig de eigen organisatie te optimaliseren. De vorig jaar aangekondigde verkoop van de eigen huis-aan-huisbladen is nu een feit: BDU Media neemt deze titels over. Daarmee is de strategische heroverweging van het weekbladenportfolio afgerond.
Op 29 juli 2016 kondigde Telegraaf Media Groep (TMG) aan een aantal organisatorische veranderingen door te voeren om de koers van de 24/7 strategie door te zetten en de kosten structureel te verlagen. Een van de onderdelen van deze aankondiging was het heroverwegen van het weekbladenportfolio (de huis-aan-huisbladen en -merken) omdat dit portfolio voor TMG onvoldoende rendabel is. Er is een aantal mogelijkheden onderzocht met als uitkomst het nu voorgenomen besluit om dit portfolio te verkopen aan een derde partij: BDUmedia (onderdeel van de Koninklijke BDU in Barneveld). Met deze verkoop wordt de meerderheid van de betrokken banen en het voortbestaan van het overgrote deel van de huis-aan-huistitels veiliggesteld.
Lokale nieuwsmedia
BDUmedia is één van de grotere uitgevers van lokale nieuwsmedia in Nederland en ziet de voorgenomen aankoop als een unieke kans om zijn lokale portfolio flink uit te breiden. Als beoogde nieuwe eigenaar neemt BDUmedia vrijwel het volledige weekbladportfolio over met uitzondering van enkele titels waaronder Almere Vandaag. Het banenverlies in journalistieke gelederen ten gevolge van deze voorgenomen transactie blijft daardoor beperkt en verreweg de meeste lokale lezers blijven gewoon hun vertrouwde huis-aan-huisblad ontvangen. In totaal zijn bij dit traject 108 fte betrokken waarvan naar verwachting 32 fte vervallen. Dit betreft voornamelijk ondersteunende en commerciële functies en 8 fte in journalistieke functies. De eerste stap in dit traject is een adviesaanvraag die vandaag bij de Centrale Ondernemingsraad is ingediend. Parallel hieraan worden de betrokken medewerkers geïnformeerd over de voorgenomen plannen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing