Cross Media Awards 2017 | De Winnaars
- Media
- 20 apr 2017 @ 22:10
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - CrossmediaAwards
- 20 apr 2017 @ 22:10
- Redactie Media
Tijdens het feestelijke Cross Media Diner in een uitverkocht Compagnietheater Amsterdam, waaraan meer dan 200 mensen deelnamen, zijn de Cross Media Awards 2017 uitgereikt. De winnaars zijn: Vice, ING, Sanoma | SBS, Libelle, NTR, ZIGT, RTL | Goede Tijden, Slechte Tijden en We Fashion
Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2017
Thijs Boon, CEO Vice Benelux
De jury: 'Hij doet heel veel, steeds met als uitgangspunt op alle kanalen aanwezig te willen zijn. Snapchat, Events, een TV zender, deze crossmedia man schaakt op álle borden. De jury zag het ondernemerschap heel sterk in deze persoon, hij geeft vanuit visie kleur aan crossmedia. Waar velen de crossmediale oversteek maar moeilijk kunnen maken, heeft hij in 2016 vanuit online de stap gezet naar lineaire broadcasting met een eigen TV kanaal. Zijn zelf opgezette creatieve label VIRTUE werkt voor lokale en internationale klanten zoals Nike, Nestlé en Unilever. Rondom de verkiezingen heeft hij een fantastische multimediale ervaring neergezet, super relevant voor de doelgroep. Knap hoe hij, met een merk dat relatief nog maar kort actief is in Nederland, steeds weer stappen weet te zetten in onze markt, altijd vanuit een crossmediale gedachte. De Cross Media Man van het Jaar 2017 is daarom Mister Viceland: Thijs Boon!'
Genomineerd
- Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle, Libelledaily.nl & Libelle TV
- Mark van de Crommert, CEO Mediasynced
- Patrick Goldsteen, Brand & Online Director at Talpa Radio
- Willem Albert Bol, Creative Director De Persgroep
Cross Media Adverteerder van het Jaar 2017
ING, voorgedragen door Mindshare
De Jury: 'Kwantitatief meetbaar, geen makkelijk merk, juist daarom des te knapper om dit merk op zo een praktische manier te presenteren qua dienstverlening. ING blijft jaar na jaar innoveren als adverteerder, altijd met lef, ING is er goed in om doelgroep, creatie en mediakeuze echt op crossmediale wijze op elkaar af te stemmen.'
Genomineerd
- Hornbach, voorgedragen door ZIGT
- Sparta, voorgedragen door SUPERREBEL
Cross Media Exploitant van het Jaar 2017
De jury: 'Sanoma | SBS heeft crossmedialiteit als uitgangspunt voor de strategie omarmd en zo een heel gedegen fundament ontwikkeld onder alle activiteiten. Sanoma | SBS gaat goed en slim om met data en gebruikt zijn merken vaak op een doordacht crossmediale manier. Alle mediatypen worden ingezet, de doorvertalingen zijn altijd mediumspecifiek. Met Xaxis wordt snel door ontwikkeld in programmatic en ook de single sign on over alle mediatypen heen staat op de rit waardoor over en van klanten kan worden geleerd. Tegelijkertijd heeft Sanoma | SBS ook moeilijke beslissingen durven nemen in het crossmediale portfolio en durft Sanoma | SBS als retailer te concurreren met de eigen klanten. Hulde dus, voor visie, durf én uitvoering.'
Genomineerd
Cross Media Merk van het Jaar 2017
RTL | Goede Tijden, Slechte Tijden
De Jury: 'De crossmedialiteit zit echt in de content gebakken en ondersteunt zo het merk op elk medium. Heel knap. Daarom de absolute en overduidelijke winnaar van deze categorie. De ingezonden case biedt een fantastische blend tussen realiteit en fictie, een unieke samensmelting waardoor beschikbaarheid van de We collectie direct na de uitzending in de winkel de cirkel perfect rond maakt. Met grote voorsprong winnaar in deze categorie.'
Genomineerd
Cross Media Bureau van het Jaar 2017
De Jury: 'ZIGT heeft data, insights en creatie samengebracht om zo te dienen als uitgangspunt voor de briefing, waardoor er per definitie een crossmediale basis onder elk plan ligt. Ook mooi dat alle disciplines zijn geïncorporeerd in het bureau, waardoor een brede crossmediale expertise direct beschikbaar is.'
Genomineerd
Cross Media Innovatie van het Jaar 2017
GOUD NTR, Q42, Pieter van Huystee Film & TV en Fabrique | Jheronimus Bosch, de Tuin der Lusten
De Jury: 'Voor het eerst dat een NPO initiatief een Cross Media Award wint! Crossmediaal prachtig, innovatief, mediagebruik op een nieuwe manier rond een oud thema. Gepresenteerd met impact, bijzonder, maar tegelijk ook een schaalbaar concept dat meerdere keren kan worden toegepast - en inmiddels ook is. Dit mooie project maakt kunst toegankelijk op een nieuwe, crossmediale manier voor een nieuwe doelgroep.'
ZILVER Mediasynced | Spotalytics
De Jury: 'We kennen Mediasynced van Mark van de Crommert en Mendel Looije als een innovatief bedrijf dat al jaren crossmediaal denkt. Ze ontwikkelen een tool die over media heen connecties legt en analyse mogelijk maakt. De jury was bijzonder onder de indruk van deze specifieke innovatie, waarmee de keuzes rond inkoop van TV en Radio advertising kunnen worden gerationaliseerd en ultiem meetbaar worden gemaakt door KPI’s toe te voegen. Een Nederlandse scale-up om trots op te zijn!'
Genomineerd
- Braingineers | Brainpeek
- Sanoma|SBS | Libelle TV
- Viacom, Nickelodeon | Nick in Trouble
- VIRTUE | Booking Loves
Cross Media Case van het Jaar 2017
GOUD We Fashion, Brandwebbing, RTL, EndemolShine | WE x Nina
De jury: 'Dit crossmediale concept is perfect medium specifiek uitgewerkt en daarna ook nog eens in echt in de winkel verkrijgbaar, de fantasiewereld van TV met de echte wereld verbindend. Een super vernieuwend crossmediaal concept voor een merk met historie, relevant en tegelijk vernieuwend voor een breed publiek van miljoenen mensen, dus met échte impact.'
ZILVER Mood for Magazines, XXS Amsterdam, HEMA | TAART.
De Jury: 'Mooi is dat wat in de basis een eenvoudige boodschap is over een verjaardag, crossmediaal zo is gekanteld, dat we ons allemaal welkom voelen op de verjaardag van dit iconische merk. HEMA komt overal terug, het concept is volledig doorgetrokken in alle media. heel Nederland wordt zo meegenomen in het verhaal van de HEMA, van de 90 jarige oude taarten tot de knappe en ultiem lezenswaardige samenwerking met LINDA.'
ZILVER Viacom Benelux | MTV Music Week
De Jury: 'Een campagne die je niet gemist kúnt hebben, super impact in de jongerenscene, goed gebruik gemaakt van bekende sterren om content te laten produceren, alle platformen gebruikt en zelfs de burgemeester achter het concept gekregen. Een event met wereldwijde uitstraling.'
ZILVER Sanoma | SBS, Maybelline | The Next Boy/Girl Band
De Jury: 'Goed gebruik van crossmedia in het programma, vol doorvertaald naar online, groot effect gesorteerd op een toch moeilijke doelgroep, de geselecteerde media versterken elkaar perfect. Ondanks het feit dat het programma stand alone niet echt een powerhouse is juist door goed gebruik van crossmedia toch een knappe (15%) groei gerealiseerd.'
ZILVER Vote Company | Verkiezing van het Mooiste Natuurgebied
De Jury: 'Superslimme inzet van combinatie offline met online, heel erg goed met hun gericht ingezet. Hierbij was het vooral verrassend hoeveel free publicity er is gegenereerd. Daarmee nog veel knapper dan cases waarvan alle media zijn ingekocht. Heel Nederland was erbij betrokken en 88.000 stemmen is ook gezien de middeleninzet echt een prachtig resultaat.'
Genomineerd
- MEC | Appelsientje 100% PUUR
- MEC, Vodafone | Roam like a pro
- Mindshare, Brand New Telly, ING | #KleurHetLeven
- Sanoma|SBS, TUI | lastminutes@work
- Talpa Radio | MedailleTaxi
- Talpa Radio, Sanoma|SBS, Toyota | Toyota Hybrid Sing A Long Challenge
- VIRTUE, KitKat | #mybreak
Cross Media Event van het Jaar 2017
Sanoma | SBS | Libelle Zomerweek
De Jury: 'Het grootste, meest impactvolle crossmediale project in zijn soort, verdient eigenlijk misschien wel een oeuvreprijs. Libelle zomerweek was zijn tijd ver vooruit bij de eerste editie en is na jaren nog steeds niet geëvenaard. Dit event overbrugt generaties en was tegelijkertijd opnieuw onderscheidend op crossmediaal gebied in 2016, met natuurlijk het blad en het event maar ook het steeds beter wordende Libelle TV en de VR video’s.'
Genomineerd
- Albert Heijn | Allerhande Kerstfestival
- Vertigo 6 | FIFA 17 Xperience
- Viacom | MTV Music Week
- VIRTUE | Keep Walking Colombia
Hier vind je 435 foto's van Cross Media Congres & Awards 2017
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing