Cross Media Awards 2017 | De Winnaars

Cross Media Awards 2017 | De Winnaars
  • Media
  • 20 apr 2017 @ 22:10
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CrossmediaAwards

Tijdens het feestelijke Cross Media Diner in een uitverkocht Compagnietheater Amsterdam, waaraan meer dan 200 mensen deelnamen, zijn de Cross Media Awards 2017 uitgereikt. De winnaars zijn: Vice, ING, Sanoma | SBS, Libelle, NTR, ZIGT, RTL | Goede Tijden, Slechte Tijden en We Fashion

Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2017

Thijs Boon, CEO Vice Benelux

De jury: 'Hij doet heel veel, steeds met als uitgangspunt op alle kanalen aanwezig te willen zijn. Snapchat, Events, een TV zender, deze crossmedia man schaakt op álle borden. De jury zag het ondernemerschap heel sterk in deze persoon, hij geeft vanuit visie kleur aan crossmedia. Waar velen de crossmediale oversteek maar moeilijk kunnen maken, heeft hij in 2016 vanuit online de stap gezet naar lineaire broadcasting met een eigen TV kanaal. Zijn zelf opgezette creatieve label VIRTUE werkt voor lokale en internationale klanten zoals Nike, Nestlé en Unilever. Rondom de verkiezingen heeft hij een fantastische multimediale ervaring neergezet, super relevant voor de doelgroep. Knap hoe hij, met een merk dat relatief nog maar kort actief is in Nederland, steeds weer stappen weet te zetten in onze markt, altijd vanuit een crossmediale gedachte. De Cross Media Man van het Jaar 2017 is daarom Mister Viceland: Thijs Boon!'

Genomineerd


Cross Media Adverteerder van het Jaar 2017

ING, voorgedragen door Mindshare

De Jury: 'Kwantitatief meetbaar, geen makkelijk merk, juist daarom des te knapper om dit merk op zo een praktische manier te presenteren qua dienstverlening. ING blijft jaar na jaar innoveren als adverteerder, altijd met lef, ING is er goed in om doelgroep, creatie en mediakeuze echt op crossmediale wijze op elkaar af te stemmen.'

Genomineerd


Cross Media Exploitant van het Jaar 2017

Sanoma | SBS

De jury: 'Sanoma | SBS heeft crossmedialiteit als uitgangspunt voor de strategie omarmd en zo een heel gedegen fundament ontwikkeld onder alle activiteiten. Sanoma | SBS gaat goed en slim om met data en gebruikt zijn merken vaak op een doordacht crossmediale manier. Alle mediatypen worden ingezet, de doorvertalingen zijn altijd mediumspecifiek. Met Xaxis wordt snel door ontwikkeld in programmatic en ook de single sign on over alle mediatypen heen staat op de rit waardoor over en van klanten kan worden geleerd. Tegelijkertijd heeft Sanoma | SBS ook moeilijke beslissingen durven nemen in het crossmediale portfolio en durft Sanoma | SBS als retailer te concurreren met de eigen klanten. Hulde dus, voor visie, durf én uitvoering.'

Genomineerd

 
Cross Media Merk van het Jaar 2017

RTL | Goede Tijden, Slechte Tijden

De Jury: 'De crossmedialiteit zit echt in de content gebakken en ondersteunt zo het merk op elk medium. Heel knap. Daarom de absolute en overduidelijke winnaar van deze categorie. De ingezonden case biedt een fantastische blend tussen realiteit en fictie, een unieke samensmelting waardoor beschikbaarheid van de We collectie direct na de uitzending in de winkel de cirkel perfect rond maakt. Met grote voorsprong winnaar in deze categorie.'

Genomineerd

 
Cross Media Bureau van het Jaar 2017

ZIGT

De Jury: 'ZIGT heeft data, insights en creatie samengebracht om zo te dienen als uitgangspunt voor de briefing, waardoor er per definitie een crossmediale basis onder elk plan ligt. Ook mooi dat alle disciplines zijn geïncorporeerd in het bureau, waardoor een brede crossmediale expertise direct beschikbaar is.'

Genomineerd


Cross Media Innovatie van het Jaar 2017

GOUD NTR, Q42, Pieter van Huystee Film & TV en Fabrique | Jheronimus Bosch, de Tuin der Lusten

De Jury: 'Voor het eerst dat een NPO initiatief een Cross Media Award wint! Crossmediaal prachtig, innovatief, mediagebruik op een nieuwe manier rond een oud thema. Gepresenteerd met impact, bijzonder, maar tegelijk ook een schaalbaar concept dat meerdere keren kan worden toegepast - en inmiddels ook is. Dit mooie project maakt kunst toegankelijk op een nieuwe, crossmediale manier voor een nieuwe doelgroep.'

ZILVER Mediasynced | Spotalytics

De Jury: 'We kennen Mediasynced van Mark van de Crommert en Mendel Looije als een innovatief bedrijf dat al jaren crossmediaal denkt. Ze ontwikkelen een tool die over media heen connecties legt en analyse mogelijk maakt. De jury was bijzonder onder de indruk van deze specifieke innovatie, waarmee de keuzes rond inkoop van TV en Radio advertising kunnen worden gerationaliseerd en ultiem meetbaar worden gemaakt door KPI’s toe te voegen. Een Nederlandse scale-up om trots op te zijn!'

Genomineerd


Cross Media Case van het Jaar 2017

GOUD We Fashion, Brandwebbing, RTL, EndemolShine | WE x Nina

De jury: 'Dit crossmediale concept is perfect medium specifiek uitgewerkt en daarna ook nog eens in echt in de winkel verkrijgbaar, de fantasiewereld van TV met de echte wereld verbindend. Een super vernieuwend crossmediaal concept voor een merk met historie, relevant en tegelijk vernieuwend voor een breed publiek van miljoenen mensen, dus met échte impact.'
 

ZILVER Mood for Magazines, XXS Amsterdam, HEMA | TAART. 

De Jury: 'Mooi is dat wat in de basis een eenvoudige boodschap is over een verjaardag, crossmediaal zo is gekanteld, dat we ons allemaal welkom voelen op de verjaardag van dit iconische merk. HEMA komt overal terug, het concept is volledig doorgetrokken in alle media.  heel Nederland wordt zo meegenomen in het verhaal van de HEMA, van de 90 jarige oude taarten tot de knappe en ultiem lezenswaardige samenwerking met LINDA.'

ZILVER Viacom Benelux | MTV Music Week

De Jury: 'Een campagne die je niet gemist kúnt hebben, super impact in de jongerenscene, goed gebruik gemaakt van bekende sterren om content te laten produceren, alle platformen gebruikt en zelfs de burgemeester achter het concept gekregen. Een event met wereldwijde uitstraling.'

ZILVER Sanoma | SBS, Maybelline | The Next Boy/Girl Band

De Jury: 'Goed gebruik van crossmedia in het programma, vol doorvertaald naar online, groot effect gesorteerd op een toch moeilijke doelgroep, de geselecteerde media versterken elkaar perfect. Ondanks het feit dat het programma stand alone niet echt een powerhouse is juist door goed gebruik van crossmedia toch een knappe (15%) groei gerealiseerd.'
 

ZILVER Vote Company | Verkiezing van het Mooiste Natuurgebied

De Jury: 'Superslimme inzet van combinatie offline met online, heel erg goed met hun gericht ingezet. Hierbij was het vooral verrassend hoeveel free publicity er is gegenereerd. Daarmee nog veel knapper dan cases waarvan alle media zijn ingekocht. Heel Nederland was erbij betrokken en 88.000 stemmen is ook gezien de middeleninzet echt een prachtig resultaat.'

Genomineerd


Cross Media Event van het Jaar 2017

Sanoma | SBS | Libelle Zomerweek

De Jury: 'Het grootste, meest impactvolle crossmediale project in zijn soort, verdient eigenlijk misschien wel een oeuvreprijs. Libelle zomerweek was zijn tijd ver vooruit bij de eerste editie en is na jaren nog steeds niet geëvenaard. Dit event overbrugt generaties en was tegelijkertijd opnieuw onderscheidend op crossmediaal gebied in 2016, met natuurlijk het blad en het event maar ook het steeds beter wordende Libelle TV en de VR video’s.'

Genomineerd

 

Hier vind je 435 foto's van Cross Media Congres & Awards 2017

 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken