Fashion Week experimenteert met Server-Side Ad Insertion
- Media
- 21 apr 2017 @ 10:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online advertisingVideoOnline
- 21 apr 2017 @ 10:09
- Redactie Media
StreamOne levert in samenwerking met Improve Digital, Unified Streaming en Amsterdam Fashion Week als eerste een implementatie van Server-Side Ad Insertion (SSAI). StreamOne levert het videoplatform, Improve Digital de advertenties en voor SSAI wordt de Remix Technologie van Unified Streaming gebruikt.
Server-Side Ad Insertion betekent dat de advertentie een fractie voor het afspelen geplakt (stitched) wordt aan de video-content, waardoor er geen hinderlijke pauzes meer zitten tussen advertentie en video content bij het afspelen. Dit zorgt voor een kijk ervaring die lijkt op televisie, maar dan online.
Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is een halfjaarlijks evenement met catwalkshows en exposities over Nederlandse en Belgische mode. Voor iedereen die niet bij catwalkshow kan zijn of de shows wil terugkijken is er FashionWeek TV. Met SSAI bieden StreamOne en haar partners de kijkers van FashionWeek TV ook een TV ervaring, maar dan met alle online voordelen: on demand content, gepersonaliseerde ads, 360 videos, automatische recommendations en de videos zijn te kijken op elk scherm. Ook voor uitgevers biedt SSAI en de Smart Ads Solutions meerdere voordelen, waaronder uitgebreide analytics, meer viewer engagement en de mogelijkheid om Ad-blockers te omzeilen en omzet te verhogen.
Betere reclame-match
Ruud van der Linden, CEO StreamOne: 'Met SSAI is het eenvoudiger om adblockers te omzeilen en advertenties naar elk device te brengen. Dit maakt het nog belangrijker voor uitgevers en online video-providers om te begrijpen wat het beste moment is om een advertentie te tonen en tegelijkertijd de viewer-engagement hoog te houden. Onze Smart Ads-technologie is hiervoor de oplossing.'
Met Smart Ads is het onder andere mogelijk om een betere match te maken tussen de duur van een advertentie en de daaropvolgende video content. Een ad van 20 seconden kan bijvoorbeeld acceptabel zijn voor een video van 90 seconden, maar niet voor een video van 30 seconden. Ook is het mogelijk om met Smart Ads op basis van machine-learning exact te bepalen wat het juiste moment is om een advertentie te tonen en welk moment juist niet.
Ruud van der Linden: 'Advertentiebudgetten verschuiven van traditionele televisie naar online. Met onze combinatie van SSAI en Smart Ads kunnen content providers, adverteerders én kijkers allen profiteren van deze verschuiving.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing