Veen Media heeft Opzij alweer verkocht

Veen Media heeft Opzij alweer verkocht
  • Media
  • 3 apr 2017 @ 22:46
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TijdschriftuitgeversJournalistiekZakelijkTijdschriften

Het maandblad Opzij is na drie jaar alweer verkocht door Veen Media. Per 1 mei komt de titel in handen van Hans van Brussel, voormalig uitgever van onder meer HP/De Tijd. De overname betekent het vertrek van hoofdredacteur Irene de Bel.

Veen Media wilde van het feministisch tijdschrift af omdat het 'niet meer in de strategie past', zo meldt Het Parool. Dat is opmerkelijk, want de uitgever kocht het blad begin 2014 nog over van WPG Media.

'Opzij bevindt zich, als je kijkt naar de exploitatiemogelijkheden, in een moeilijke situatie', erkent Van Brussel. 'Maar de maatschappelijke relevantie van het blad is onverminderd groot.' Ondanks een dalende verkoop en een lastige markt, denkt hij het bestaansrecht weer te kunnen bewijzen, net als eerder bij HP/De Tijd. 

'Serieuze slagingskans'

Opzij krijgt een nieuw team dat ervoor moet zorgen dat het tijdschrift weer gaat groeien. Dat lijkt ook de reden dat Van Brussel aan de slag zal gaan met een andere hoofdredacteur dan Irene de Bel. Hij spreekt over 'een serieuze slagingskans', onder meer door in te zetten op versterking van nevenactiviteiten zoals de Opzij Top-100.

Stichting Opzij laat weten veel vertrouwen te hebben in de nieuwe uitgever.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken