Geenstijl blokkeert banner die inhaakt op reclame-boycot

Geenstijl blokkeert banner die inhaakt op reclame-boycot
  • Media
  • 15 mei 2017 @ 10:34
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebsiteBloggenReclameNieuwsmedia

'Nadat afgelopen week een aantal adverteerders wegliepen, is Geenstijl nu zelf begonnen met het blokkeren van banners', meldt de concurrerende website De Gladiool. Een inhaakbanner van De Gladiool zou binnen twee uur van Geenstijl zijn verbannen.

De Gladiool haakte in op de controverse rondom seksisme op Geenstijl en Dumpert en nodigde in de banners de  Belastingdienst, Grolsch, Hak, Defensie, KWF en WWF uit om dan maar op De Gladiool te adverteren. Deze actie schoot bij Geenstijl in het verkeerde keelgat, zo meldt De Gladiool. 'Het lijkt dat een van de grootste pestkoppen van het Nederlandse internet zelf niet tegen plagen kan.'

De Gladiool is een uitgave van reclamebureau Pool Worldwide. De website bestaat twee jaar en trekt tussen de 500.000 en een miljoen lezers per maand. Pool was verantwoordelijk voor de inhaker.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken