Jochem de Jong mediadirecteur van KRO-NCRV

Jochem de Jong mediadirecteur van KRO-NCRV
  • Media
  • 30 mei 2017 @ 00:26
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MakersJournalistiekPersonaliaTelevisie

Jochem de Jong is door de Raad van Toezicht van KRO-NCRV benoemd tot mediadirecteur, met ingang van 1 juli 2017. Hij was eerder algemeen directeur van Discovery Networks Benelux en lid van het managementteam van MTV Networks Benelux. Op dit moment is De Jong werkzaam als directeur/eigenaar van We Are Free Agents, een bureau dat (media-)bedrijven strategisch adviseert. Hij volgt Taco Rijssemus op, die begin dit jaar de overstap maakte naar IDTV.

Yvonne de Haan, directievoorzitter a.i. en zakelijk directeur KRO-NCRV: 'Jochem heeft vanuit zijn achtergrond ruime kennis van het maken en distribueren van content. Het multimediaal denken en werken zit in zijn bloed, en hij heeft ervaring met het bouwen van sterke mediamerken. In de gesprekken die we met elkaar hebben gehad, merkten we al snel dat hij een goed gevoel heeft voor de traditie en het maatschappelijke DNA van KRO-NCRV. We zijn blij met de kennis en ervaring die hij mee brengt en zien uit naar zijn komst.'

Jochem de Jong (42) over zijn overstap: 'Het merk KRO-NCRV is een sterk mediamerk met een rijke traditie. Dat spreekt me enorm aan. Met groot enthousiasme wil ik me vanaf 1 juli gaan inzetten om het belang van KRO-NCRV op radio, tv en online verder uit te bouwen binnen ons publieke bestel. Ik kijk er naar uit.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken