NPO Plus loopt vertraging op
- Media
- 11 mei 2017 @ 12:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VideoMediaTelevisie
- 11 mei 2017 @ 12:49
- Redactie Media
NPO Plus, het on-demand-platform van de Nederlandse Publieke Omroep, zal later dan verwacht van start gaan. De lancering van de abonnementendienst, die series en films van de NPO in hoge kwaliteit en zonder reclame aanbiedt, zou deze maand starten, maar dit wordt pas na de zomer.
De transitie van NPO Plus blijkt toch ingrijpender dan verwacht en heeft vertraging opgelopen. Op z'n vroegst deze zomer kan gebruik worden gemaakt van gepersonaliseerd aanbod, zo meldt Filmkrant.
De plannen om het archief van de NPO beter te ontsluiten bestaan al langer. De publieke omroep is al sinds 2014 betrokken bij NL Ziet, een samenwerkingsverband met RTL en SBS dat tegen een maandtarief van 7,95 euro toegang geeft tot duizenden tv-programma's. Daarnaast wil de NPO ook dramaseries en films van langer terug gaan aanbieden. NPO Plus zal tussen de 2 en 3,50 euro gaan kosten.
Testfase bijna klaar
Staatssecretaris Sander Dekker van OC&W gaf vorig jaar officieel toestemming voor de plannen. Toen werd geschat dat NPO Plus in het voorjaar 2017 operationeel zou zijn. De vertraging komt door de omvang van het tv-archief. Eind deze maand loopt de testfase af en wordt een definitieve lanceerdatum geprikt. Dat zal volgens een woordvoerder 'rond de zomer' zijn, 'er vlak voor of vlak na'.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing