The Edge Initiative overgenomen door Candid Group

The Edge Initiative overgenomen door Candid Group
  • Media
  • 3 mei 2017 @ 10:32
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Automated tradingMediabureauZakelijkOnline advertising

Onafhankelijk mediaconcern Candid Group heeft The Edge Initiative overgenomen. Dit ingelijfde bedrijf is gespecialiseerd in programmatic, automated trading, big data en data science. Candid Group kocht in januari ook al mediabureau Stroom.

The Edge Initiative verzorgt diensten voor zowel demand en supply partijen op het gebied van programmatic, automated trading en RTB. 'Het was voor ons van belang aansluiting te vinden bij een onafhankelijke mediapartij die dezelfde ideeën heeft op het gebied van programmatic buying en data science', zegt Erik Geurts, oprichter van The Edge Initiative.

Candid Group omvat de full-service mediabureaus Stroom (onlangs ingelijfd), Head to Head, BBK Media, Het Mediakantoor, onderzoeksbureau Vostradamus, online marketing en development bureau Lavinci en het marketing nieuwsplatform Frank.news. Volgens het in Amsterdam gevestigde bedrijf biedt de toevoeging van het nieuwe label veel voordelen.

'Strategie om onafhankelijke mediapartijen te koppelen'

Gérard Ghazarian, CEO van Candid Group: 'De overname, ik noem het liever samenwerking, past in onze strategie om onafhankelijke mediapartijen met elkaar te verbinden en schaalvoordelen te bieden die vergelijkbaar zijn met de grote internationale mediabureaus. Waar wij voorheen toegang tot de exchanges met meerdere partijen moesten regelen, is daar nu één overall oplossing voor gekomen. De klanten van bij ons aangesloten mediabureaus profiteren van deze overname door kostenbesparingen en technische knowhow op het gebied van programmatic en automated trading. Daarnaast hebben we vooral gekeken naar de synergie met Vostradamus, dat gespecialiseerd is in Data Science en Social Media.'

De samenwerking biedt kansen voor partijen buiten de groep, die willen profiteren van schaalvoordelen, die tot nu toe slechts toegankelijk waren voor grote bureaunetwerken en/of exploitanten. 'Adverteerders en bureaus kunnen via The Edge Initiative een betere dienstverlening leveren tegen lagere kosten', aldus Ghazarian. 

Integratie in AppNexus 

The Edge Initiative faciliteert partijen bij hun aansluiting op het ecosysteem van AppNexus, en verleent diverse ondersteunende diensten en producten. Daarbij staat transparantie en ‘price accountability’ voorop. Het feit dat zowel de vraag- (DSP), als de aanbodzijde (SSP) zijn geïntegreerd in AppNexus, biedt grote voordelen ten opzichte van andere partijen. 'Het is niet voor niets dat partijen die data veilig maar commercieel willen benutten een onafhankelijke partij als AppNexus kiezen in plaats van bijvoorbeeld Google. Voor ons is deze samenwerking vooral een keuze voor het optimaliseren van het dienstenpalet dat we onze klanten kunnen bieden', aldus Ghazarian.

Erik Geurts blijft ook na de overname actief betrokken bij The Edge Initiative. 'Het bedrijf dat ik zes jaar geleden heb opgericht, heeft zich ontwikkeld tot een speler die er toe doet, aan zowel de vraag- als de aanbodzijde. Ik ben er trots op dat het als onderdeel van Candid Group kan doorgroeien en floreren. Inkomsten-optimalisatie bij media-exploitanten is een ongoing story. Ook voor adverteerders en bureaus is RTB en programmatic een voortdurend veranderende omgeving. Door toe te treden tot de Candid Group, kunnen we nog meer betekenen voor onze huidige en toekomstige klanten.'

Gérard Ghazarian, CEO van Candid Group.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken