Clement Postmus CEO van The Edge Initiative
- Media
- 15 jun 2017 @ 12:44
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online advertisingPersonaliaMediabureauReclame
- 15 jun 2017 @ 12:44
- Redactie Media
Clement Postmus is per 1 juli benoemd tot CEO van The Edge Initiative. Hij was tot de jaarwisseling werkzaam als directeur van Omroep Reclame Nederland (ORN). Mediabedrijf The Edge Initiative werd vorige maand overgenomen door Candid Group.
'The Edge Initiative bestaat sinds 2011 en faciliteert partijen bij hun aansluiting op het ecosysteem van onder andere AppNexus, en verleent diverse ondersteunende diensten en producten. Het bedrijf is sinds kort onderdeel van Candid Group. Postmus heeft reeds jarenlange ervaring met AppNexus aan de sell-side en heeft bovendien de kennis en het netwerk om ook voor de buy-side van voordelen van dit systeem uit te dragen', zegt Gérard Ghazarian, CEO van Candid Group.
Ghazarian is er trots op dat Clement zich voor The Edge Initiative wil gaan inzetten. 'Met de komst van Postmus heeft het bedrijf niet alleen een ervaren kracht aan zich weten te binden, maar ook iemand die zijn multi-channel visie voor ons en onze klanten kan uitrollen.'
'Schakelfunctie voor mediabedrijven'
Clement Postmus: 'Wat mij bijzonder aanspreekt is de ambitie van Candid Group om onafhankelijke mediapartijen met elkaar te verbinden en schaalvoordelen te bieden die vergelijkbaar zijn met de grote internationale mediagroepen. The Edge Initiative vormt een schakelfunctie bij de realisatie van die ambitie. Onze huidige en toekomstige klanten kunnen niet alleen profiteren van kostenbesparingen, maar vooral ook van de technische know-how op het gebied van big data en data science.'
Verder wil Postmus uitgevers ervan doordringen dat het gebruik van de verschillende adserving-systemen voor video, apps en desktop het programmatic selling proces nodeloos ingewikkeld maken en bovendien onnodig duur is. 'Mijn persoonlijke ambitie kondigde ik al jaren geleden aan in de vakpers, en dat is om te kijken of het mogelijk is een onafhankelijke SSP in te richten met een aantal belangrijke spelers. Onafhankelijkheid, en de aanwezigheid van een goed doordacht GDPR beleid zijn belangrijke voorwaarden om deze stap te zetten.'
Clement Postmus vertrok in december 2016 als algemeen directeur bij Omroep Reclame Nederland, de gezamenlijke verkooporganisatie van alle regionale publieke omroepen in Nederland. Hij heeft Politicologie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en Bedrijfskunde aan de Universiteit van Groningen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- ORN
- mediabureau
- media
- Candid Group
- CEO
- The Edge Initiative
- Clement Postmus
- advertising
- adserving
- reclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing