Persgroep en BrandDeli gaan intensiever samenwerken

Persgroep en BrandDeli gaan intensiever samenwerken
  • Media
  • 1 jun 2017 @ 10:54
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • OnlineOnline advertisingContentReclame

De Persgroep en BrandDeli verbreden en intensiveren hun samenwerking. Beide mediapartijen gaan samen de exploitatie van de video-content verder combineren, starten met een koppeling van display-advertising en samen optrekken in het ontwikkelen van multimediale concepten voor adverteerders.

Sinds eind 2016 werken BrandDeli en de Persgroep Nederland samen op het gebied van online video. BrandDeli is de salespartner van het videoplatform van MyChannels. Vandaag zijn beide partijen trots om te kunnen aankondigen een nog ambitieuzere partnership te starten. 

Met deze samenwerking willen beide partijen grote stappen maken op drie cruciale velden: het kunnen aanbieden van een videoplatform met een substantieel (groeiend) volume, waarin verschillende doelgroepen goed vertegenwoordigd zijn en adverteerders verzekerd zijn van een omgeving met kwalitatieve en relevante content.

Video-content en display-advertising

In de samenwerking zal BrandDeli de verkoop-activiteiten van dit gecombineerde in-stream videoplatform voor zijn rekening nemen. Deze exploitant heeft de afgelopen jaren gebouwd aan een reputatie in de markt van audiovisuele ondersteuning van adverteerders en mediabureaus. Eerst op het gebied van broadcast-tv, de laatste jaren juist ook op het gebied van online video.

De Persgroep zal de online verkoop van display-advertising voor BrandDeli gaan uitvoeren. Deze combinatie biedt de adverteerder de mogelijkheid om digitaal meer impact te maken. Beide partijen gaan intensiever optrekken op het gebied van multimediale concepten voor merken. De mogelijkheden van de Persgroep’s MediaLab en BrandDeli’s Brand Partnershipteam zullen hierin vaker gecombineerd worden.

'Samenwerking zit in ons DNA'

Allard Ruyl, CEO BrandDeli: 'Samenwerken zit in ons DNA. Ook onze zenders hebben de samenwerking met de Persgroep op contentvlak al eerder opgezocht, zo werken Eurosport, 24Kitchen en TLC al langer samen met AD.nl. Dankzij deze slimme koppeling met de Persgroep zetten we weer een stap om het versnipperde Nederlandse aanbod van kwalitatieve video content bereikbaarder en bruikbaarder te maken. Wij hebben ervaren hoe zeer adverteerders het waarderen om te werken via één betrouwbaar loket. Beide partijen denken sterk vanuit het resultaat voor adverteerders.'

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: 'Wij hebben al langer in de markt geroepen dat Nederlandse mediapartijen samen moeten optrekken. In het huidige landschap dé manier om meer impact te maken. Na onze eerste periode van kennismaken, merken wij beiden dat we een stap verder willen gaan. De markt zal nu gaan profiteren van de combinatie van BrandDeli’s sterke video DNA en het grote bereik en autoriteit van onze nieuwsmerken.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken