Thomas Hendriks (Quest) wordt RTL-producent bij Blue Circle

Thomas Hendriks (Quest) wordt RTL-producent bij Blue Circle
  • Media
  • 29 jun 2017 @ 11:31
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieproductieContentPersonaliaTelevisie

Thomas Hendriks verruilt wetenschapstijdschrift Quest voor tv-producent Blue Circle. Hij wordt daar gedelegeerd producent van de kwakkelende kijkcijferkanonnen RTL Boulevard en RTL Late Night. Hendriks gaat per 1 september aan de slag.

Sinds de focus op dagelijkse tv-programma’s is vergroot, is televisieproducent Blue Circle (onderdeel van FremantleMedia Netherlands) flink aan het uitbreiden. De scope van RTL Boulevard en RTL Late Night gaat substantieel verbreden. Om dat te ontwikkelen en aan te sturen is Thomas Hendriks aangetrokken.

Hendriks startte zijn journalistieke carrière in 1983 als algemeen verslaggever bij de Haagsche Courant. Sindsdien werkte hij voor verschillende uitgevers van tijdschriften als hoofdredacteur. Een van die titels was het door hem bedachte jongensblad Webber. Voor televisie werkte Hendriks als creative director bij Joop van den Ende tv-producties en Eyeworks en was hij programmadirecteur van de zender Het Gesprek. Sinds november 2010 was Thomas Hendriks hoofdredacteur van het populairwetenschappelijke maandblad Quest. Daar won hij twee Mercurs: Hoofdredacteur van het jaar in 2014 en Merkinnovatie van het jaar in 2015.

Crossmediale diversiteit

Georgette Schlick, CEO van FremantleMedia Netherlands & Belgium: 'Met Thomas hebben wij een gedelegeerd producent gevonden die alles in zich heeft om RTL Boulevard en RTL Late Night verder uit te bouwen. Hij beheerst de diversiteit van crossmediale creativiteit, begrijpt de inhoudelijkheid en het ritme van dagelijkse tv-programma’s en heeft daar een duidelijke visie op. Bovendien is hij als manager in staat grote groepen contentmakers te inspireren en met een duidelijke blik op de toekomst aan te sturen. Ik ben dan ook ontzettend blij dat Thomas ons komt versterken.' 

Thomas Hendriks over zijn aanstelling als gedelegeerd producent: 'Met programma’s als RTL Late Night en RTL Boulevard laat RTL zien hoe belangrijk het voor een zender is om actuele programma’s met urgente content aan te bieden. Ik heb veel zin om de mogelijkheden van deze dagelijkse programma’s en de diverse platformen daar omheen te helpen ontwikkelen. Daarnaast heb ik beide teams leren kennen als gedreven makers met wie ik zonder twijfel met veel plezier ga samenwerken.' 

Nieuwe hoofdredacteur RTL Late Night

Per 1 september wordt Anne-Greet Haars (adjunct-hoofdredacteur RTL Late Night) aangesteld als hoofdredacteur van RTL Late Night. Haars en Jorien van der Plas (adjunct-hoofdredacteur RTL Boulevard) zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse inhoud van de respectievelijke shows en rapporteren aan Hendriks. Om de verbreding en uitbreiding operationeel in goede banen te leiden is Carolien Overgaauw per 1 juli aangesteld als operations manager van beide programma’s. Ook Overgaauw rapporteert aan Hendriks.

Blue Circle is onderdeel van FremantleMedia Netherlands. Onder FremantleMedia Netherlands vallen, naast Blue Circle, ook No Pictures Please (tv producent van reality en factual entertainment), Fiction Valley (producent van dramaseries) en Tiny Riot! (digital format agency). 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken