[Kijkcijfers] 2,1 miljoen mensen zien Nederlands voetbalvrouwen winnen van Noorwegen
- Media
- 17 jul 2017 @ 12:00
- Link
-
Bas Vlugt
Eigenaar
Nederlands MediaNetwerk - BereikVoetbalKijkcijfersTelevisie
- 17 jul 2017 @ 12:00
- Bas Vlugt
Vrouwenvoetbal is al jarenlang de sterkst groeiende sport in Nederland en nu is er in Nederland de EK Voetbal voor vrouwen. De openingswedstrijd in Utrecht brak natuurlijk alle kijkcijferrecords voor vrouwenvoetbal.
Meteen maar even gezegd: super leuk om naar te kijken. De vrouwen vlogen er vol in. Daarbij blijkt dat vrouwen veel minder overtredingen maken dan mannen - en dus ook minder kaarten krijgen - en daarmee ligt het spel dus ook minder vaak stil wat het schouwspel ten goede komt. Dat Nederland tegen de verwachtingen in won van Noorwegen hielp natuurlijk ook. Er keken 2,1 miljoen mensen (NOS, NPO1).
Bauke Mollema won op schitterende wijze een prachtige etappe in het Massif Central in de Tour de France. Naar de live-uitzending keken 927.000 mensen (NOS, NPO1) en naar de Avondetappe (NOS, NPO1) 1,4 miljoen. Max Verstappen viel op Silverstone heel verrassend niet uit en werd vierde. Ziggo Sport trok met de Formule 1 uitzending 849.000 kijkers.
Vol programma voor sportfanaat
De sportliefhebber werd gisteren maar vertroeteld want er was ook nog de Wimbledon-finale die voor de achtste keer werd gewonnen door Rodger Federer, wat hem de meest succesvolle Wimbledon-speler aller tijden maakt. Er keken 416.000 mensen (NOS, NPO2).
In de zomer spant SBS zich in om marktaandeel te pakken en dat lukte gisteren ook met drie programma's in de top-10. RTL kwam niet verder dan één keer, zo blijkt uit de cijfers van Stichting Kijkonderzoek.
-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
- televisie
- EK
- voetbal
- Tour de France
- SKO
- Max Verstappen
- kijkcijfers
- Oranje
- voetbalvrouwen
- Bauke Mollema
- Wimbledon
- sport
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing