Gruner+Jahr zet Nederlandse divisie in etalage

Gruner+Jahr zet Nederlandse divisie in etalage
  • Media
  • 10 jul 2017 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • JournalistiekTijdschriftuitgeversUitgeversContent

G+J Media staat in de verkoop. De Duitse uitgever Gruner+Jahr zou af willen van zijn Nederlandse divisie om zich meer te kunnen richten op digitale publicaties. Vorige maand verliet de Nederlandse topman Eric Blok het bedrijf.

De verkoopplannen worden gemeld door het FD, dat zich baseert op meerdere bronnen. G+J Media is onder meer uitgever van Vogue, National Geographic, Jan en Glamour. Ook maakt het bedrijf magazines en digitale producties in opdracht van bedrijven. Bij de Amsterdamse uitgever werken zo'n 130 mensen. 

Het nieuws dat G+J Media in de verkoop staat, volgt op het plotse vertrek van CEO Eric Blok. Medio juni meldde de uitgever dat dit afscheid plaatsvond 'on the best of terms and by mutual agreement'. Het kan echter niet los worden gezien van de plannen om het bedrijf af te stoten. Het bedrijf wordt momenteel geleid door CCO Corine d'Haans. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken