New Skool Media ziet winst halveren, maar rekent op Elsevier

New Skool Media ziet winst halveren, maar rekent op Elsevier
  • Media
  • 25 jul 2017 @ 11:51
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • UitgeversZakelijkJournalistiekTijdschriftuitgevers

Uitgever New Skool Media heeft in het gebroken boekjaar 2015-2016 een nettowinst geboekt van 600.000 euro op een omzet van bijna 35 miljoen euro. Ten opzichte van het jaar daarvoor halveerde de winst en bleef de omzet nagenoeg gelijk. Inmiddels zijn kostenbesparingen doorgevoerd om de dalende losse verkoop op te vangen.

Op Villamedia.nl verwijst New Skool naar een goed verlopen boekjaar 2016-2017. Een exacte vergelijking met het boekjaar ervoor is lastig, omdat sinds eind vorig jaar Elsevier en Beleggers Belangen zijn overgenomen van RELX (nu nog voor 67% van de aandelen, maar dat moet op termijn een volledig eigenaarschap worden). Per saldo is het afgelopen jaar positief afgesloten.

Komend jaar gaat Elsevier voor het eerst voor een compleet boekjaar meetellen. Dat komt de jaarcijfers ten goede, vermoedt de directie. Datzelfde geldt voor de reeds doorgevoerde bezuinigingen.

Uit de jaarcijfers over 2015-2016 blijkt volgens Villamedia dat New Skool zich behoorlijk in de schulden heeft gestoken om in 2014 een aantal tijdschriften van Sanoma te kopen. Daarmee is het bedrijf volgens standaard boekhoudregels kwetsbaar. Aangezien er wel schulden zijn maar nauwelijks eigen vermogen, dienen tegenvallers direct opgevangen te worden in de kosten. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken