Integratie van ORN in Ster krijgt vorm
- 3 jul 2017 @ 00:06
- Redactie Media
De Ster en Omroep Reclame Nederland (ORN), de reclame-exploitanten van de landelijke en regionale publieke zenders, gaan intensief samenwerken. Dit zat al langer in de pijplijn, maar is nu officieel bekrachtigd. Onderdeel van de integratie is het opheffen van ORN's raad van commissarissen.
Dat beide partijen gingen samenwerking lekte uit in mei. ORN-directeur Clement Postmus had het bedrijf toen inmiddels verlaten. Sindsdien zijn veel beleidsmatige zaken in gang gezet om de samenwerking voor te bereiden.
De Raad van Commissarissen van ORN heeft na een intensieve periode van het onderzoeken van toekomstopties en in nauw overleg met de RPO’s (Regionale Publieke Omroep) voor ORN en de Ster een aantal besluiten genomen voor de toekomst. Zo is ORN in zijn operatie aanzienlijk afgeslankt met nog meer focus op de sales-kerntaken.
Sales-integratie
ORN zal een aantal ondersteunende activiteiten op het gebied van HR, Juridische Zaken en Marketing Intelligence bij de Ster afnemen. Samen zullen beide partijen een aantal sales-pakketten voor specifieke doelgroepen ontwikkelen voor de nationale advertentiemarkt voor televisie en radio.
De Ster biedt de 13 regionale publieke omroepen de mogelijkheid om alle nationale en programmatic online sales-activiteiten voor hen uit te voeren. ORN zal zelf geen actieve rol op dit gebied meer vervullen.
Directie in deeltijd
De statutaire directie van ORN Holding BV zal per 1 september door Frank Eijken in deeltijd worden ingevuld. Martijn Boxman wordt benoemd als sales director en krijgt de verantwoordelijkheid voor het dagelijks uitvoeren van de verkoopactiviteiten. Wil Disseldorp wordt verantwoordelijk voor de interne verkooporganisatie van ORN.
Met deze intensieve samenwerking creëert de raad van commissarissen voor ORN een toekomstperspectief waarmee zij kan inspelen op de snel veranderde marktomstandigheden voor lineaire radio en tv. Per 1 september wordt de RvC opgeheven en treden Frank Eijken en Marc Stubbé als zodanig af.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing