Sanoma versterkt advertentienetwerk met IEX en Spil Games
- 12 jul 2017 @ 10:43
- Redactie Media
Sanoma breidt zijn advertentienetwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de oplossingen die Sanoma biedt met betrekking tot de verkoop van digitale advertentieruimte. Daarnaast gaat IEX een content-samenwerking aan met NU.nl.
Het advertentienetwerk van Sanoma wordt hiermee versterkt met waardevolle doelgroepen, met IEX als voorloper op het gebied van zakelijke bezoekers en waarbij Spil Games het vrouwennetwerk van Sanoma verder versterkt. Zowel IEX als Spil Games is inmiddels beschikbaar via de verkoopkanalen van Sanoma.
Peter van Sommeren, CEO IEX Group NV: 'Sanoma heeft een uitgebreide trackrecord als het gaat om direct sales en programmatic. Door de exploitatie van onze titels bij Sanoma onder te brengen maken wij gebruik van de expertise en technologie en kunnen wij ons focussen op waar wij goed in zijn: content maken.'
'Waarde toevoegen'
Ook Spil Games, een wereldwijd casual games netwerk met 1,8 miljoen bezoekers in Nederland alleen, kiest voor Sanoma. Juuso Alho, Director Online Advertising Spil Games: 'Sanoma stelt ons in staat om door middel van hun data meer kennis te vergaren over onze gebruikers dan voorheen. Hierdoor kunnen we in de combinatie relevantere advertentieproducten aanbieden aan adverteerders.'
Sanoma is al jaren actief met sales-partnerships en heeft ervaring met inventory monetization. 'De teams van specialisten van Sanoma kunnen daardoor veel waarde toevoegen voor andere uitgevers', zegt Stefan Havik, marketingdirecteur van Sanoma. 'Door middel van deze partnerships wordt een groei in het bereik van het totale netwerk van Sanoma gerealiseerd en kan Sanoma inkoop gemak faciliteren en relevant bereik op schaal aanbieden aan haar adverteerders. Dit is voor ons een belangrijk strategisch speerpunt. Inmiddels telt ons partnernetwerk al 150 sites.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing