Ziggo neergesabeld op social door valse start GoT seizoen 7
- Media
- 18 jul 2017 @ 12:19
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Televisie
- 18 jul 2017 @ 12:19
- Redactie MarketingTribune
Ziggo had het gisteren even knap lastig. De eerste aflevering van het nieuwe seizoen 7 van de ongekend populaire serie Game of Thrones zou om 21.00 uur klaarstaan voor de 1 miljoen nerveus wachtende kijkers en abonnees van Ziggo Films&Series L en XL. Maar wat er ook kwam, geen GoT. Om 23.00 uur kwam het verlossende antwoord van Ziggo dat de aflevering klaarstond. Maar toen was de shaming and blaming op social media al twee uur bezig.(Fotocredits: Ziggo)
Het leek wel de shaming boetetocht die Cersei Lannister in de nu al legendarische serie moest afleggen. Op Twitter en facebook gingen duizenden abonnees compleet los en lieten geen spaan heel van de geteisterde Ziggo. ‘We werken hard aan een oplossing, ‘ zo beloofde Ziggo op Twitter. ‘Onze excuses!’
Erik van Doeselaar, Senior Media Relations Officer in een reactie: ‘Het was balen gisteren om 21.00 uur, wij zaten net als onze klanten ook te wachten. De belangstelling rond dat tijdstip was bijzonder groot. Mede door de complexiteit van de techniek heeft een deel van onze abonnees ruim een uur moeten wachten voordat ze de eerste aflevering van seizoen 7 hebben kunnen zien. De overige abonnees -dat was afhankelijk van de apparatuur die ze gebruiken- konden op het aangekondigde tijdstip de nieuwe serie wel zien.’
Volgens Van Doeselaar garandeert Ziggo voor de komende nieuwe afleveringen op maandagen dat die in ieder geval vanaf 21.00 uur beschikbaar zijn.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing