Arne Mosselman is partner bij Helden Media

10aug 201710:43
  • Media
  • 12195 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalMediaSportmarketingContentTijdschriften

nieuws Arne Mosselman wordt partner bij Helden Media, het mediabedrijf opgericht door Barbara en Frits Barend. Mosselman blijft verantwoordelijk voor strategie en creatie bij Helden Media.

Barbara Barend richtte in 2009 Helden Magazine op met haar vader Frits Barend. Na een gedeeltelijke overname door Sanoma, kocht zij het blad in 2014 terug met als doel zich ook te gaan richten op digitale content, inspelend op de veranderende markt. Vlak daarna kruisten de paden van Mosselman en de Barenden. Arne Mosselman werkte eerder als strateeg bij reclamebureau TBWA en richtte koffiebedrijf Moyee Coffee op.

Na zijn komst in de zomer van 2015 was Arne Mosselman creatief en strategisch verantwoordelijk voor de uitrol van Helden Media. Helden maakte onder meer de 39-delige documentaireserie van KPN Presenteert, was verantwoordelijk voor de volledige TeamNL-activatie in Rio de Janeiro met bijvoorbeeld de Medailletaxi en ontwikkelde voor ABN Amro een vlogserie voor Ajax en het programma Talent Centraal. 

Verhalenverteller en reclamestrateeg

'Samen met Arne hebben we van een magazine een volwaardig mediabedrijf gemaakt', zegt Barbara Barend. 'Waar ik mijn jarenlange ervaring in de sport, contacten met de sporters  en journalistieke ervaring meeneem, weet Arne alles van digitale ontwikkelingen in de mediawereld en de merkbenadering van partners. Niet meer dan logisch dat we ook samen deze volgende stap willen zetten.'

Arne Mosselman: 'De Nederlandse sportwereld is qua prestaties rijk bedeeld, maar kan op het gebied van digitale content, documentaires en sponsorcontent nog grote stappen zetten. Bij Helden combineren we twee expertises: we zijn een creatieve start-up met eigen verhalenmakers die mooie en kwalitatief hoogwaardige content maken én denken met grote merken mee over hun marketing-kpi’s. Barbara’s achtergrond als verhalenverteller en mijn achtergrond als reclamestrateeg zorgen ervoor dat we zowel de consument, als de bedrijven optimaal kunnen bedienen.'

Helden Media werkt als contentpartner voor klanten als ABN Amro, Aegon, PwC, NOC*NSF en Gazelle en als producent voor onder meer Sanoma, TMG, Ziggo en Fox. Daarnaast geeft Helden Media het tijdschrift Helden uit onder leiding van hoofdredacteur Jasper Boks. Samen geven Barend en Mosselman leiding aan het team van Helden, dat op dit moment uit vijftien medewerkers bestaat.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk